Download modificated kode til Bil uden at afbryde PIC

S

sraiderk

Guest
Jeg gør kredsløbet med 18F452.Jeg vil hente min modificated kode til Bil uden frakobl pic fra min kreds.Det er muligt.Hvis svaret er ja, bedes du sige til mig, hvad der er tilføjet til hardware og software?

sraiderk wrote:

Jeg gør kredsløbet med 18F452.
Jeg vil hente min modificated kode til Bil uden frakobl pic fra min kreds.
Det er muligt.
Hvis svaret er ja, bedes du sige til mig, hvad der er tilføjet til hardware og software?

gdaporta,

for eksempel har jeg skrevet nedenstående code.it har arbejdet meget godt.

Main () (
while (true)
(
output_high (Green_led);
Delay_ms (1000);
output_low (Green_led);
Delay_ms (1000); / / grønne LED blinker ved 0.5hz
)
)

denne kode kompileret og downloadet til PIC bruger episke programmør.Afterthat for eksempel, som jeg ønsker at tilføje følgende linje i min mens (sand) sløjfe.
x ;

Main () (
while (true)
(
output_high (Green_led);
Delay_ms (1000);
output_low (Green_led);
Delay_ms (1000); / / grønne LED blinker ved 0.5hz
x ;
)
)
afterthat Jeg vil udarbejde den nye kode.Så jeg ønsker at hente nye hex kode direkte til PIC (ikke ønsker at bruge enhver programmør).Jeg vil gerne litteratur Så mit spørgsmål er, der gør det navngivne firmware update?

Look for "opstartsindlæseren" ... du kan uploade dine nye kode ved hjælp af et serielt interface f.eks.

Et eksempel:

http://www.etc.ugal.ro/cchiculita/software/picbootloader.htm

Ric

Som ric_vas sagt, løsningen for, hvad du vil gøre, er at bruge en opstartsindlæseren.Dette er en kode, skal du kun uploade én gang i dit UC og derefter kan du uploade programkode via seriel interface.
Jo bedre ting du kan gøre, er at søge i Microchip website for opstartsindlæseren og forsøge at finde en opstartsindlæseren kode, som er blevet udviklet til din UC.Den opstartsindlæseren har nogle diferencies mellem diferents UC af samme familie.

Hvis du ikke fundet noget,
så send mig en PM, og jeg vil forsøge at finde noget.

Ved,

Guillermo (AR)

Guys,

hvad jeg mener er, at han rent faktisk beder om ICSP?

Ikke behov for en opstartsindlæseren der skal programmeres i første omgang, hvis vi bruger ICSP, nu ...gør vi?

Jeg er faktisk ønsker at gøre det selv:

ftopic215912.html

Tja, jeg nævnte opstartsindlæseren fordi han sagde, at det bør ikke være nødvendigt for en programmør ...Men selvfølgelig, du kan bruge ICSP at indlæse din UC i dit bord, rent faktisk, der
er omhandlet i ICSP.

Hilsen,

Ric

Jeg tager det, at ved "programmør" han mente en ekstern programmør ...du kender dem med ZIF stikkontakter.

Jeg har lige hader dem nowdays ...tager for meget tid til at flytte ansvarlige fra ZIPF til socket ..

Jeg tror ICSP er den bedste vej at gå, men jeg vil også vide, hvis der er nogen faldgruber forbundet med det.

Hej ...hvis du kun kunne besvare mit tråd:

ftopic215912.html

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back