DRC ERROR "minimum tæthed"

S

sykab

Guest
"?

Kan nogen forklare mig, hvad er betydningen af fejl "Mindste MET1 density = 30%"?
problem?

Og hvordan kan jeg løse dette
problem?

Tak

Massefylde metal (fyldning) skal være mere 30% (på hele chip)
Løsning: springe, ignorere

Du kan generere en fylde i slutningen af designet, som vil tilføje metal, hvor det kan, (brug nofill til at stoppe det påfyldning områder, du ikke ønsker dækket oin metal.

Hej,
Minimum densitet fejl vil gå ned, når du gør det dummy udfylde.

Så du ikke ønsker at bekymre sig om det.

Hilsen,
Analayout.

hvordan kan vi løse, at DRC fejl.Jeg forstod ikke tætheden af metal.hvordan kan vi forbedre tætheden af matal.
pls præcisere mine tvivl.

hej,
Ifølge den proces du er efter, og teknologien ur bruger. Der generelt fab regler, som siger, at for visse områder over, afhængigt af metal tilladt lag, der regler, som begrænser den tæthed af metaller allowed.so at undgå at vi bruger løs af metal udfylde mønster, som regel sker dette på højeste plan.
Hilsen,
Roy

faktisk er dette DFM krav.Det er især vigtigt for udbyttet.

du kan udfylde uvirksom metel eller udvide din magt bus til at ordne det.

Loktik_Vitalij skrev:

Massefylde metal (fyldning) skal være mere 30% (på hele chip)

Løsning: springe, ignorere

Hvad er det nøjagtige navn på denne "NOFILL" lag, som forhindrer dummy strukturer på steder, som jeg ikke ønsker at blive besat?

vi kalder det metal dummy lag.der er en særlig regel om det.tjekke dit design reglen.

når henledes subcircuit hun er ikke fyldt ekstra lag.denne fejl springe.når hele krystal klar, så scriptet er fyldt tomme område.og dette ikke kun metaller, alle afhængige af den teknologiske proces.det kan være aktiv, DIFF, .....

Typisk vil de mim metal massefylde regler er nødt til at gøre processtyring til metal mønster etch.I dette tilfælde metal mønster massefylde, hvis ikke passer kriterier 0f 30%, er der risiko for nogle metal inde i kredsløbet et andet sted vil være over-ætset, lad os sige den mulighed kan ske på det område, hvor metallet massefylde er lavere i forhold til andre områder i kredsløbet.
Løsning vil være at tilføje dukkens metal mønster i metallag, der overtrådte reglen.
Hvis ignorere reglen, ville der være udbytte vedligeholdelse spørgsmål afhængigt af processtyring evne til Fab, du bruger.

Du kan tilføje nogle dummy lag på reservedele området.
eller bare ignorere det.

Vores analoge layout er små, vi ignorere denne advarsel.

malizevzek skrev:

Hvad er det nøjagtige navn på denne "NOFILL" lag, som forhindrer dummy strukturer på steder, som jeg ikke ønsker at blive besat?

Så længe det ikke den fulde chip layout, du gør, kan du roligt ignorere den fejl for tiden ..
Metal Massefylde fejl er for DFM, der generelt taget hånd om i den øverste layout ved at sætte dukkerne.

Du kan ignorere det, for den afgift, der udleder den FABs sætte metal

-> Den nøjagtige navn på laget "NOFILL" er NOFILL.

Dette afhænger af udformningen kit, du bruger.hvis du ikke kan finde det lag "NOFILL", bør du nok gå og tjekke dit design regler og / eller PDK dokumentation.Det vil fortælle dig, hvad lag navn svarer til denne "NOFILL" lag.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back