DSO PC Interface

F

Fish4Fun

Guest
Hej Kære venner,

Jeg ønsker at opbygge en høj ydeevne DSO interface til en pc-baseret skærm.Dette er et hobby-projekt, og så komponent omkostninger er afgørende for, at mit design tid.Jeg har næsten ingen erfaring med diskrete ADCs, selvom jeg har gjort meget for at læse om dem.Jeg er forsøgsvis se på AD9215 og AD9214 til dette projekt, men har visse forbehold over stødpudeeffekt data dette hurtigt.På grund af den relativt høje pris på små mængder af højperformante RAM, det var min tanke at forsøge at indarbejde forholdsvis billig computer RAM til buffer.Jeg har gennemgået de forskellige BITSCOPE Skema til rådighed på nettet, og føler, at med en hurtigere ADC og en hurtigere / dybere buffer, at en meget høj ydeevne DSO er opnåeligt på en hobbyist budget.Vær opmærksom på de faldgruber, at jeg vil kunne støde på, og give mig råd og forslag, som du ønsker det.

Tak

Vil have dig til at opbygge indre eller ydre PC DSO?

imxo, dsp med PCI hosh interface port tiltrække bruge til intern pc DSO projektet ...

goshka,

Tak for dit svar.Hvad jeg gerne vil gøre, er at opbygge den DSO som en ekstern boks, der kan buffer data uafhængigt af
pc'en og derefter sende stødpudeantigentest data til pc via en standard comm protokollen.Min idé var at bruge kommercielt tilgængelige PC100 SRAM, fordi det er let tilgængelige og forholdsvis billig.PC100 SRAM sticks skrive i 64bit segmenter og har en latenstid det står i modsætning til deres 100Mhz rating, men det var min tanke, at flere stokke ville tillade en interleaved tilgang, der ville gøre det muligt for op til fire kanaler af sand 100Mhz stødpudeeffekt.Mens 100MSPS er ikke alverden brud, det ville tjene mine behov, hvis prøven dybde blev i 1s interval på denne sats.Hvad jeg vil virkelig gerne er lidt feedback på den generelle tilgang til dette projekt, inden jeg tilbringe megen tid udarbejdelsen af detaljerne.Jeg vil også gerne nogle generelle forslag om andre måder at maksimere perfomance og minimere komponent omkostninger for en "1 off" prototype af denne art.

Tak

Goddag.

imxo, dsp fpga, er virkelig standard afgørelse af dette problem.

Hvorfor du foretrækker SRAM version derefter DSP med SDRAM Eksterne Memory Interface SDRAM modul beslutning?

Også se på Agilent HFBR fiber optik produkt til PC-interface.F.eks HFBR-RUD100, HFBR X5XX

Hvis du vil bruge USB-interface til PC, loook på DSP med USB-interface perfomance ...

Også se på DSP system kommando ekspansion for værker med cirkulære buffer på data ...

goshka,

Igen tak for at tage sig tid til at kommentere mit projekt.Jeg har overvejet at bruge en FPGA til dette projekt, men troede det ville være overkill.Jeg har aldrig arbejdet sammen med FPGAs, men har ønsket at i temmelig lang tid, og så jeg vil benytte lejligheden til at udforske FPGAs for dette projekt.Hvis du har forslag om særlig familier FPGAs ville jeg sætte pris på dit input.Jeg er bekendt med Atmel familie af mikroprocessorer, og jeg er tilbøjelig til at begynde med AT40K række FPGAs medmindre du har et andet forslag.

Tak

Jeg går ud fra aktive links til andre sider i dette forum er acceptable, hvis ikke, bedes du venligst oplyse mig, og jeg vil dræbe linket.Jeg ved ikke, hvordan jeg savnede denne meget god tråd, men ønskede at punkt enhver, der finder denne tråd, og ønsker mere info til ikke at begå den samme fejl jeg gjorde:

ftopic41841.html

Tak

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back