N
nicolejess
Guest
Hej,
Jeg beskæftiger mig med en digital resonator filter i Matlab.
Overførselsfunktionen er K (z ^ 2 / (z-p1) (z-p1 *)), hvor K er gevinsten.
Det er forenklet til K / (1 - 2 r cos 2pi f0 z ^ -1 r ^ 2 z ^ -2)
I betragtning af at samplig sats = 128kHz, resonant peak på f0 = 48kHz og 3dB båndbredde er 4kHz med samlingsregering gevinst på sit resonant peak.Jeg blev bedt om at plotte størrelse og fase af freq respone af dette filter.Det er den del, som jeg har brug for hjælp.
Jeg har fundet ud af, at filteret koefficienter, K er 0,1322 og 2 r cos 2pi f0 = -1,2754 og-r ^ 2 = -0,8133
Hvilken kommando skal jeg bruge til at plotte freq svar?
Jeg har forsøgt at se på freqz i Matlab, men den siger [h, w] = freqz (b, a, p)
hvor b, og en er de koefficienter vektor og p er den ikke.punkter.
Dette forvirrer mig, fordi jeg ikke har nogen vektor værdier for min koefficienter.Dette filter er en digital resonator med 2 polet Båndpas filter med et par af komplekse poler i nærheden af enheden cirkel og giver genlyd på f0.
Jeg er egentlig bare efter min lærebog for at få overførslen funktion H (z) og de koefficienter og få K. ikke så sikker på, hvordan plottet denne freq svar i Matlab.
Enhver hjælp ville være værdsat.
Thankyou.
Hilsen,
Nicole
Jeg beskæftiger mig med en digital resonator filter i Matlab.
Overførselsfunktionen er K (z ^ 2 / (z-p1) (z-p1 *)), hvor K er gevinsten.
Det er forenklet til K / (1 - 2 r cos 2pi f0 z ^ -1 r ^ 2 z ^ -2)
I betragtning af at samplig sats = 128kHz, resonant peak på f0 = 48kHz og 3dB båndbredde er 4kHz med samlingsregering gevinst på sit resonant peak.Jeg blev bedt om at plotte størrelse og fase af freq respone af dette filter.Det er den del, som jeg har brug for hjælp.
Jeg har fundet ud af, at filteret koefficienter, K er 0,1322 og 2 r cos 2pi f0 = -1,2754 og-r ^ 2 = -0,8133
Hvilken kommando skal jeg bruge til at plotte freq svar?
Jeg har forsøgt at se på freqz i Matlab, men den siger [h, w] = freqz (b, a, p)
hvor b, og en er de koefficienter vektor og p er den ikke.punkter.
Dette forvirrer mig, fordi jeg ikke har nogen vektor værdier for min koefficienter.Dette filter er en digital resonator med 2 polet Båndpas filter med et par af komplekse poler i nærheden af enheden cirkel og giver genlyd på f0.
Jeg er egentlig bare efter min lærebog for at få overførslen funktion H (z) og de koefficienter og få K. ikke så sikker på, hvordan plottet denne freq svar i Matlab.
Enhver hjælp ville være værdsat.
Thankyou.
Hilsen,
Nicole