Dtaa videregivende

E

eehero

Guest
min quesition er nogle hvordan basiclly fordi jeg donot har en god baggrundsviden om dette problem

så, hvordan man kan overføre data såsom tempreature eller enhver anden bruger RF TXD

Alt hvad du behøver, er en temperaturføler, microcontroller med Analog-til-digital omformer og en seriel por, og RF modem ..
Eksempler på komponenter:
DS18B20 = temperaturfoeler
PICAXE-08M = microcontroller med A / D og seriel port
(se billedet nedenfor)
og
TX433/RX433 = 433MHz RF moduler
"Trådløs Radio Data Transfer med TX433 & RX433"
http://www.techdesign.be/projects/005/005.htm

Hilsen,
IanP
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

thanks much ipan for fastende svar
og jeg er ked for en syntaksfejl udstationeringsmedlemsstaten adresse dtaa = data !!!!!

ok
virkelig min yndlings Mc er Atmel (8051 og AVR)
men jeg vil gerne spørge om de outputdata af RF transmitter er det analog eller digital!og hvordan man skal håndtere den ved hjælp af Atmel microcontrollers (avr såsom atmega32, at90s2313 eller atmega8515)

Disse RF moduler tage data i serielle format (samme som RS-232) derefter bruge ASK graduering - se billedet nedenfor - fremsender modulerede signal via RF kanal og endelig receiveren demodulates signal og output data igen i serielle format ..

Fra RF moduler synspunkt er der ingen forskel, om du bruger en PIC, AT, 8051 eller noget elese ..Det vigtigste er at sætte begge sider i samme baudhastighed, det samme antal bits i et ord (byte) og samme start / stop bit konfiguration ..

Så i dit tilfælde, hvis du er nødt til at forbinde to 8051 ved hjælp af RF-moduler, du vil forbinde på den ene side microcontroller'sTX pin til senderen og på den anden side receiverens output vil blive tilkoblet RX benet på den anden microcontroller ..

Regads,
IanP
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back