Dual ladningspumpe PLL oscilating

S

sainiparvesh

Guest
Hej, Jeg konvertere en enkelt opladning pumpe PLL med loop element som R, Cbig, Csmall og CP strøm som ICP, i dobbelt ladningspumpe PLL der loop element R (= 1/gm, forstærkning buffer o / p impedans), Cbig / 2, Csmall / 2 og proportional og integreret ladningspumpe aktuelle som ICP og ICP / 2. Pr. MATLAB simuleringer det giver aprox. samme fase margin og båndbredde, men reelle gennemførelse giver svingninger i styrespændingen og o / p freq. mens origional PLL er at have ~ 50degree PM. Er der nogen anden parameter skal ændres for at reducere loop cap (Cbig) med 2. Jeg har implementeret R ved hjælp forstærkning buffer efter Cbig.

[Quote = sainiparvesh, 1133304] implementering giver svingninger i styrespændingen og o / p freq. mens origional PLL er at have ~ 50degree PM. [/QUOTE] 1. Jeg formoder, at du ønsker at fjerne de uønskede svingninger? Disse er typisk, når modstandsværdier er lave, så stor strøm. Det vil sige, hvis komponenterne vil give det. Hvis de ikke vil tillade det, så kan det trække ned volt niveauer på visse komponenter. Til gengæld dette ændrer en anden adfærd, som oscillatoren forsøger at kompensere for, osv. .. Resultatet er uønskede oscillationer. 2. Den store fase modulation (jeg tror, ​​det er hvad du mener med PM) sker på en kondensator i kombination med en lav modstand. For at løse disse problemer, kan det bidrage til at øge nogle eller alle modstandsværdier, og reducere kondensator værdier. Det er muligt at gøre dette under opretholdelse af en ønsket svingningsfrekvens.

Hej Brad, Tak for dine forslag, er det ganske oplysende for mig og yderligere tilføje til min viden om CPPLL. Faktisk jeg løst dette problem. Der var problemet med store loop cap, der var en forbindelse problem skyldes som egentlig store loop cap ikke kom ind i billedet og loop blev oscillerende. Anyway ved PM jeg mener fase margin. Tak for din nice forklaring igen. Regards, Pravesh [quote = BradtheRad, 1133861] 1. Jeg formoder, at du ønsker at fjerne de uønskede svingninger? Disse er typisk, når modstandsværdier er lave, så stor strøm. Det vil sige, hvis komponenterne vil give det. Hvis de ikke vil tillade det, så kan det trække ned volt niveauer på visse komponenter. Til gengæld dette ændrer en anden adfærd, som oscillatoren forsøger at kompensere for, osv. .. Resultatet er uønskede oscillationer. 2. Den store fase modulation (jeg tror, ​​det er hvad du mener med PM) sker på en kondensator i kombination med en lav modstand. For at løse disse problemer, kan det bidrage til at øge nogle eller alle modstandsværdier, og reducere kondensator værdier. Det er muligt at gøre dette under opretholdelse af en ønsket svingningsfrekvens. [/QUOTE]

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back