Dummy Mønster på din chip

S

sharkies

Guest
Jeg er i færd med at dummy mønstre på min chip chip indeholder digital baseband ... analog baseband og RF blokerer Det er en transmitter dybest set .. anyways .. Jeg udstødte dummy mønstre på alle analoge blokke og RF blokke og herunder høje signal frekvens sti såsom LO signal, der kommer fra ikke chip og 2GHz senderen udgangssignalet, der vil være at gå ud chip. Er der andre spørgsmål, som jeg bør overveje? Dukkens dækker ESD, men jeg har ikke sat dukkerne mellem trædepuderne frygtede at det ville forårsage en masse af parasitisk kapacitans .... Den advarer om, at jeg tog giver tonsvis af tæthed regel fejl i Den Demokratiske Republik Congo. Jeg tror, at clearing alle DRC kan være upraktisk, men hvor mange overtrædelser kan tolereres? Vil TSMC sat i narresutter manuelt, hvis det mener, at det har brug for mere?

Hej sharkies det ville være vigtigt at præcisere, hvilken proces, node du bruger, fordi det lokale tæthed bliver mere og mere vigtigt som funktionen størrelse krymper. Støberiet vil tilføje dummies medmindre du angiver andet, enten ved mundtlig / skriftlig krav indsendelse tidspunkt eller ved at placere specifikke undtagelse lag i konstruktionen normalt FEOL dukkerne er vigtigst for udbytte. Vi har ofte ignoreret metal massefylde regler w / o stor indflydelse, men vi yde en F & U, så prisen pr dør, er irrelevant. I de fleste tilfælde kan du angive store minimumsafstand mellem dukkerne og design struktur for at minimere yderligere parasitære kapacitans. Ideelt set bør du udtrække og re-simulere.

Du kan overveje at din "dummies" være usammenhængende (eller jord-only) udstyr og kredsløb blokke, hvis dette er en del på vej mod produktion på en stram tidslinje. Reservehjul i bagagerummet, ligesom. Gør dig selv små reservedele blokke, der har nyttige logiske gates og uudnyttede transistorer, modstande, kasketter, osv. Spred dem rundt, så du kan nå dem let i en metal-kun maske respin. Dummy-til-dummy-til-dummy springe serien kapacitansen er sandsynligvis godt mindre end bondwires. Jeg kan ikke huske sidste gang jeg var tæthed ren. Nogle regler er blot latterlige på nogle støberier. Især ting som ønsker 2% via tæthed. Hvis du vil have et godt grin, lave en "test chip", der består af lutter densitet fylder og se om det går, eller ved hvor meget. Hvis tætheden udfylde cellen videregiver ikke tæthed, kan du glemme det.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back