dumt switched kondensator spørgsmål

M

misk94555

Guest
Folk,
kan du hjælpe mig med at finde en fejl i en simpel beregning.
, load and a switch.

Overvej et kredsløb, der består af en jævnstrømforsyning V, kondensator C,
belastning og et skift.Første, en kondensator er opladet fra jævnstrømsforsyning til V, og belastningen er afbrudt.Derefter skifter er vendt og kondensator er helt afladet i lasten, mens udbuddet er afbrudt.

times per second.

Det komplette charge-afladning sker n
gange i sekundet.Jeg forsøger at beregne den effekt, der leveres af strømforsyningen bruger 2 metoder, og det ikke kontrollerer.
calculate through charge

Metode 1:
beregne gennem charge

P = VI = Vqn = CV ˛ n

through energy of a charged capacitor

Metode 2:
ved hjælp af energi i en opladet kondensator2 energy of a charged capacitor

E = CV ˛ /
2 energi i en opladet kondensator2

P =

da = CV ˛ n /
2

De beføjelser, en forskel på en faktor 2.Jeg spekulerer på, hvor denne (fejl) kommer fra?

Se også den vedhæftede PDF.

Hi misk94555
Der er en fejl i metode II

Samlede energiforbrug stirrede i hatten, når den er fuldt opladet er ˝ CV ˛
Også den samme mængde energi, der spredes, mens opladningen denne kondensator, det er spredes i finite modstand på batteriet.
Derfor samlede energiforbrug spredes er CV ˛
Samlede effekt forbruges = CV ˛ n

hilsen
prince_123

Hi prince_123,

Insteressant.Er den mængde energi spredes i serien modstand på batteriet afhænge af resistens værdi (i dette tilfælde)?

- Misk94555

misk94555

Ja det er uafhængigt af modstandsevne værdi.

Intuitivt tænker --
Hvis du øger modstanden i kredsløbet, du er stigende tidskonstant og det tager længere tid at oplade kondensator.Denne stigning i tid vil øge energi.
På den anden side den nuværende som er opladningen dette loft vil falde.Dette er bacause nuværende er omvendt proportional med R. Derfor tager den samlede virkning af det samlede energiforbrug kommer ud for at være uafhængig af værdien af R.

Matematisk --
strøm gennem kredsløbet = V / R * exp (-t/RC)
Power = I ˛ R
øjeblikkelige energi - dE = Jeg ˛ R dt
Hvis du integrere dette udtryk fra 0 til uendelig, vil du få meget kender resultatet af ˝ CV ˛

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back