DVB-T ortogonal frekvens-division multiplexing

M

massoud2

Guest
hi every one jeg er glad for at deltage i dette forum skal du jeg har to spørgsmål 1 - i dvb-t / Mapper: den digitale bitsekvens afbildes i en base band moduleret sekvens af komplekse symboler. Der er gyldige modulationsordninger: QPSK, 16-QAM, 64-QAM ,256-QAM. hvad er hyppigheden af ​​denne modulation? ..... Mhz 2 - OFDM-modulation: sekvensen af ​​blokke er moduleret i overensstemmelse med OFDM teknik under anvendelse af 2048, 4096 eller 8192 bærere (2k, 4k, 8k mode, henholdsvis). hvordan kan generere dette luftfartsselskab med samme amplitude og ærbødighed frekvens?

ked kan være min Mit spørgsmål er ikke klar. hvordan Inverse Fast Fourier Transform (IFFT) udfører på 2K, 4K eller 8k bærere? hvordan dette luftfartsselskaber genereret?

1. Hvis du indtaster data prøve periode er T, så efter spaltning til N-kanaler, du får symbol rate = 1 / (NT). Så dette er frekvensen. Udtrykket »Hyppigheden af ​​graduering" I dont forstå. 2. Disse bærere er ikke genereret. Deres oprindelse er DFT. Kig på disrete Fouriertransformation formel: Når man ganger dit input data prøve x (n) med DFT matrix element, e ^ (i * 2 * pi * n * k / N), dens ifølge Eulers formel det samme som at udføre en kvadraturmodulationskredsløb - x (n) * cos (2 * pi * n * k / N) + x (n) * i * sin (2 * pi * n * k / N). Efter anvendelse af en FFT til vektoren af ​​længde n og samplingfrekvens fs, får du de spektrale prøver fra 0 til fs med trinnet fs / N. Dette er dine subbærebølger. når du opdele dit input dataflow i flere lav rente kanaler og derefter kortlægge data til kanal symboler, får du en sand frekvens repræsentation af data - spectrum prøver, der er fordelt med fs / N. Men du skal give din sender (DAC) output med tidsdomænesamples. For at få et tidsdomænerepræsentationen fra frequecy domæne, du skulle gøre IFFT.

tak til eng. mityan for hans svar. * Udtrykket "Hyppigheden af ​​graduering". jeg mener bærefrekvens af QAM "hvordan valget af denne frekvens?". * I dvb-t nogle sendere har IF scenen. hvordan valg denne IF frekvens? * DVB-T hvilken fase bestemme frekvens på kanalen?

Svaret på 1. spørgsmål om QAM luftfartsselskab søgning i mit tidligere indlæg. Om IF og center freq jeg dont know, bare læse litteraturen. Men faktisk DVB_T RF passband signal kommer ud fra direkte skift fra 0 til kanal, ikke ved at fordoble den virkelige baseband, fordi det er allerede kompleks efter symbol kortlægning. Midterfrekvensen betyder intet

hi every one ked kan være jeg er ikke forstår svaret på eng. mityan om mit første spørgsmål. [ATTACH = CONFIG] 78.502 [/ATTACH] hvad er frekvensen af ​​bæreren? hvis det er forskellige for forskellige sager 4, 16,64,256 QAM, der bruges i OFDM til dvb-t? hvis hyppigheden luftfartsselskabet afhænge prøve på bit stream? husk hvis der er papir til at forklare dette punkt

Dette er ikke OFDM diagrammet. Venligst tjek: http://en.wikipedia.org/wiki/Orthogonal_frequency-division_multiplexing De bærefrekvenser forskellige OFDM-systemer er givet. Men hvis du ønsker at vide de særlige frekvenser af alle subbærebølger, tabellen i ovenstående link indeholder de værdier for subcarrier afstand, så i baseband repræsentation disse frekvenser vil være (0 ... fft_length-1) * afstand. For mere information henvises til dokument ETSI EN 300 744.

Ingeniør Mityan, Kan du hjælpe mig med OFDM-kode? faktisk er jeg forvirret med parametrene. Tak [color = "silver"] --- Opdateret --- [/color] Jeg har en Matlab kode for OFDM, men det er ved at indføre så mange parametre for slot struktur. Jeg håber du kan hjælpe mig, som du har en god greb om emnet.

Send koden, offentlige eller private, og vi klare det sammen. Jeg er ikke en deltager i nogen OFDM projektet, så nogle specifikke punkter (PAPR og sync) skal undersøges nærmere, men resten er helt klart.

Engr Mityan Tak så meget for din positive respons. Kan du give mig nogen e-mailadresse, hvor jeg kan sende koden?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back