Effekt af Høj frekvens på brød Board.

L

Lord Loh.

Guest
Jeg havde forvrængning i mine signaler ved 10KHz på et brød bord. Når jeg rewired kredsløbet ved at anbringe komponenter fra hinanden, blev problemet løst .... Hvad kan årsagen være? parasitisk kapacitans? Op til hvad frekvens kan jeg betragte sikker på brød bestyrelser?

Ved hjælp af disse er det muligt at prototype en række elektroniske systemer, fra små kredsløb til at gennemføre centrale behandlingsenheder. Men på grund af store snyltekapacitet er loddefri Koblingsdæk begrænset til drift ved relativt lave frekvenser, dvs mindre end 10 MHz, afhængigt af arten af ​​kredsløbet
Citeret. http://en.wikipedia .org / wiki / Breadboard Hilsen, IanP

ja .. den største synder, ville være Parasitære og omstrejfende kapacitanser. Og som sådan er der ikke en bestemt grænse af frekvens til at arbejde på breadboard, vil det afhænge af den måde, du forbinder og type ledninger / komponenter, du bruger. Jeg har med succes testet kredsløb, der arbejder op til 20MHz på Breadboard ... men forvrængning sagen er meget design afhængige.

Hvis jeg placerer to terminaler en række fra hinanden og jorde skænderi mellem de to terminaler, vil den beskytte signalerne fra at blande sig med hinanden?

Jeg er også interesseret i dette, fordi jeg er ved at bygge en RF-kredsløb, der vil fungere på 13 MHz. 1. Hvordan kan disse omstrejfende kapacitanser på brødet bord minimeres? 2. Er der en anden måde at opbygge en test RF-kredsløb uden breadboard? dvs parket? 3. Ville det være bedst at lave en PCB? Oplys venligst Cat

[Quote = Lord Loh.] Hvis jeg placere to terminaler en række fra hinanden og jorde skænderi mellem de to terminaler, vil den beskytte signalerne fra at blande sig med hinanden? [/Quote] ja det løse problemet, men det tilføjer kondensatorer til jorden men jeg tror det vil ikke være et problem i 10KHz

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back