Effektforstærker 60 W 5Mhz

B

bobytronic

Guest
Nogen har nogle idees at designe en 5 MHz Effektforstærker??

indgangssignal mellem 800Khz og 5Mhz.Input niveau mellem 0 og 12VAC

Output ønskede: 0 til 120VAC
Effekt på: 50 - 60 WHilsen,

Du skal angive flere andre parametre:

vifte af belastning impedances

lineariteten (for eksempel, er dette til at uddybe en fast amplitude sinewave eller en moduleret carrier?)

Spændingsområde for strømforsyning til rådighed

effektivitet kræves

vinde og fase variationer i hele båndetDisse parametre gøre en stor forskel i design topology.

Hej, tak for dit svar ...

vifte af belastning impedances: 50ohms - 20%

god linearitet (til at uddybe en variabel amplitude mellem 0 og 12VAC)

Spændingsområde for strømforsyning til rådighed: - 30V eller - 60V

effektivitet kræves:> 70%

få variationer i hele båndet: - 3dBHilsen

Her er nogle grundlæggende for dit design.

Du skal transformer output sammenkoblingsanordninger fordi du ikke kan få Udgangsspænding swing fra din rådighed levering spændinger.

Effektivitet på 70% kan kun nås ved fuld effekt og kan være mere ligner 60% der.

Brug push pull output topology.Det vil give bilister til at operere fra lav spænding.

Du kan sandsynligvis gøre den drivende stadier fra OP ampere, der kan operere fra -20V eller deromkring.

Brug feedback til at gøre gevinsten flad.

Ok ..

For push pull topology,
er det bedre at bruge MOSFET eller Bip på denne magt og hyppighed??Har du nogle Lavpris referencer ...???

Hvilken type Transformator kan jeg bruge?

hilsen

Jeg er generelt foretrækker fets fordi de kræver mindre drev.

Transformatoren skal brugerdefinerede såret af dig.Den bør have et ferrit kerne og kan enten være en potcore eller toroid.

Ferroxcube selskab har en håndbog om deres websted, som du kan downloade.Gå til http://www.ferroxcube.com/, og vælg det program bemærker linket til venstre på siden.

Ok tak,

Kan du fortælle mig, hvad der mangler i dette Skema??(R, L, C)

og distorsion??tilbagemeldinger er tilstrækkelig?

angår ..
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Bobytronic,
Må jeg foreslå du få fat i en gammel kopi af Motorola RF Power Devices data bog.Den består af et væld af oplysninger om hvordan man udformer lineære forstærkere dækker 1-30 MHz og 20-1000 watt (blandt andre).

Der er flere velgennemprøvet design og disse er tilgængelige i kit-form (eller bare svært at finde dele såsom transformatorer, ferrit ..),
http://www.communication-concepts.com/
du finder RF-transistorer på:
http://www.rfparts.com

Bare et par ting, jeg vil virkelig gå en FET-forstærker som bias er som meget enklere at realisere.Endelig fremgår det, du ønsker 20 dB om gevinst, 12 volt -> 120 volt vekselstrøm, kan du blive nødt til at gå for en chauffør, som godt.Mest lineære design ser ud til at have 10-13 dB forstærkning.Men i dit tilfælde kan du måske handel båndbredde for højere vinde ....

En meget god bog om emnet er "Radiofrekvensbaseret Transistsors, principper og praktiske anvendelser" af Norm Dye og Helge O Granberg,
ISBN 0-750-69059-3.

Held og lykke
/ WD

Push-pull kredsløb jeg havde i tankerne, har den primære af transformatoren center aflyttet og tilsluttet den positive forsyning.Hver ende af den snoede går til afdrypning i en FET.Den FETs har deres kilder jordforbundet.Portene er forudindtaget for DC ved en spænding, som kun medfører en mA af drain nuværende.Portene er drevet ud af fase enten gennem en anden transformator eller af to OP ampere en Invertering de andre noninverting med deres input bundet sammen.Da du tilsyneladende ikke har erfaring på dette, foreslår jeg, at du ville være mindre frustrerede ved at købe en af de kits er beskrevet i det foregående indlæg.

Hvor jeg kan finde: Motorola RF Power Devices data bog???Hilsen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back