Effektforstærker simulering i Spectre

Z

zhaofeng1983

Guest
Jeg har et spørgsmål: Er spøgelse PSS simulation kan præcist forudsige effektforstærker præstation? Så hvad med store effektforstærkere?

Tak! Jeg har denne fil, men jeg tvivler på, om spøgelset vil være præcis i store effektforstærker design. Så Er der nogen ved hvordan man bruger. Dspf dokument, der genereres af Assura for spøgelse?

I simulering på effektforstærker, er HB mere magtfulde end PSS metode ...... Ulempen ved pss er den lave hastighed og "skrøbelig" konvergens ... PSS er også troværdigt, hvis dit simulering trin er korrekt nok. (F.eks rækkefølgen af dit højeste harmoniske ).......... selvfølgelig Forudsætningen er, er der ingen forskel ....... Forskellen mellem HB & PSS er trivielt, da fejl transistor model er mere bemærkelsesværdig, især i store-signal region ......

ja, HB er mere robust og konvergere hurtigere HB motor i ADS-id meget kraftfuld khouly

Den bedste simulering resultater opnås ved at gøre "en nøjagtig forbigående simulation" og derefter FFT. De andre er gældende for "mild Instationære systemer", kan hårde ulineære kredsløb skabe konvergens problemer ...

Da jeg forsøgte at simulere klasse-E PA med store DC-feed induktans, kan forbigående simulering ikke konvergerer. Den nuværende gennem det kan ikke nå stabilt. HB simulation kan give hurtig og "korrekte" resultater. PSS er ikke kraftig nok i forhold til HB, især når du prøver at fodre signal af en masse overtoner.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back