Egnede metode til gennemførelse af capsense?

S

Suresh R

Guest
Hej alle, Jeg bruger kondensator sensing teknik til sensing bruger tastetryk. NE556 blev tilsluttet i Astable mode og capsense fungere som en kondensator i det. Derfor ændringen i udgangsfrekvensen overvåges af en controller til at afsløre brugeren tastetryk. Men med denne metode, jeg kunne få et ensartet resultat! dvs for hver tast frekvensen under tastetryk varierer. også, hvis jeg placere en 2mm tyk glasplade over capsense, jeg kunne få en bedre frekvens variation .. Derfor ville det være dejligt, hvis jeg kunne få nogle idéer om, hvordan det kunne ske. Jeg er også interesseret i en metode, hvor jeg kunne gøre havnen logisk niveau højt / lavt for før / under touch. Jeg er endnu for at få en metode til at opnå dette. kan jeg få et vink om, hvordan det skal gribes an? Suresh.

Hvorfor dont du bruger en Cypress Capsense Microcontroller. dens meget enkel at gennemføre Capsense Switches med dem

[Quote = krishna73v] Hvorfor dont du bruger en Cypress Capsense Microcontroller. dens meget enkel at gennemføre Capsense Switches med dem [/quote] af omkostningsmæssige årsager. Thats hvorfor jeg kigge efter billige metode. Suresh. [Size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 6 minutter: [/color] [/size] [quote = KMoffett] Hvis du ikke er opsat på at gøre det selv, tjek QProx touch switch IC produkter: http://www.qprox.com/ Ken [/quote] Lige nu er jeg forsøger med LM567. Jeg kunne også prøve andre forslag jeg får her, så jeg kan analysere resultaterne af hver. Suresh.

hej alle! Jeg bruger CapSense med PIC24f16KA102. når jeg interface to capsense med digital trim pot MCP4152, var det fungerer godt, når jeg grænseflademodellen eller skrev for mere end to capsense, trim puljen modstanden er ikke ændrer sig tilsvarende. Jeg har 5 capsense i min kreds de arbejder jeg har prøvet med LCD interface tak

Jeg har gjort det. det var den chip errata problemet. nu har jeg problem, at hvis jeg sætter 1 mm akryl på capsense det virker ikke .. nogen forslag vil være nyttigt tak

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back