Eksponentiel kurve

B

btbass

Guest
Jeg vil gerne plot 256 værdier fra 0 til x, der følger en eksponentiel kurve. Kunne nogen behage hjælp.

Kære btbass, kan du gøre blot dette ved hjælp af Excel i Microsoft Office eller Calc i OpenOffice. 1) Opret en kolonne med 256 værdier af X. Første værdi = 0, anden værdi (næste boksen nedenfor) = værdien af dit skridt. Derefter vælger de to boks og træk den med musen (opretholde den venstre knap) indtil 256. Kassen. Du har din X-værdier. 2) Vælg den kolonne på rigth (det vil være din Y-værdier). Klik på kassen lige ved siden af den første værdi af X kolonnen. Definer din funktion inde (noget lignende "= EXP (A1)" for en eksponentiel funktion). A1 er navnet på det første felt af X kolonnen. Afterthat, vælge hele Y-kolonnen og klik på funktionen "fylde" i menuen "Rediger". Nu har du fået din Y-værdier. Du kan plotte Y vs X med Excel eller Calc software. Eller du kan eksportere tabellen med X-og Y-kolonnerne i ASCII-mode for eksempel hvis du ønsker at bruge den i et andet program. Held og lykke, Elvis [quote = btbass] Jeg vil gerne plot 256 værdier fra 0 til x, der følger en eksponentiel kurve. Kunne nogen behage hjælp. [/Quote]

hvis jeg har forstået det rigtigt, u ønsker at plotte en y = e ^ x-funktion med 256 prøver, kan dette gøres med enkle Matlab kode
Code:
 x = [0:0.1: (256-1)];% brugte jeg et skridt på 0,1, u kan ændre det y = exp (x) plot (x, y), gitter på
Bemærk, dette vil give u, en kontinuerlig kurve, hvis u ønsker at plotte bare ur værdier "diskrete punkter", følger det samme program så i stedet for plot bruge kommandoen "cftool" dette vil åbne kurvetilpasning værktøj, tilføje punkter og plot.

Udover at bruge Matlab, også u kan programmering af C. Det er meget simpelt.

Tak gutter, det er til at oversætte en byte værdi 0-255 til en PWM duty cycle, der går fra 0 til 416 med en eksponentiel respons.

Undskyld, jeg glemmer at tilføje parameteren x
Code:
 x = 9; z = [0:0.1: x * (256-1)];% Jeg brugte et skridt på 0,1, u kan ændre det y = exp (z) ; plot (z, y), gitter på
% 9 er værdien af x, u kan få det fra andre funktioner, eller bare sætte værdien u ønsker.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back