eksport af S-parametre fra HFSS af annoncer?

B

bouchy

Guest
Hej alle, jeg forsøger at eksportere S parameter fra HFSS til ADS. Jeg forsøgte ved hjælp af matrix-data og eksportere S parameter og gemme den som prøvesten fil. Men da jeg åbnede denne fil, jeg får S parametre blandet Y, Z og VSWR parametre. Jeg ville sætte pris på hvis nogen kan hjælpe Tak.

Jeg har aldrig hørt om sådanne problemer! Bedes du kontrollere det. Problemet kan være i ADS side. Bemærk, at hvis du ønsker at eksportere en parametriserede S matrix (baseret på parameteric undersøgelser udført i HFSS), du skal prøve Ansoft Designer (spørg om Dynamic Link mellem designer og HFSS). Itai

Hej, Kun, skal du tjekke S-param i matrix data HFSS og eksportere en stouchstone fil. Det er meget enkelt (du behøver ikke nogen Dynamic Link) hilsen KMPA

Kære, når de eksporterer S-param i HFSS kontrollere s, y, z boks ... det er let # held og lykke

ja bruger s-matrix, der eksporterer til producere en S2P fil, så u kan bruge annoncer til silumation

fra hvilket i HFSS er muligheden for at eksportere S-param data prøvesten skal bruges med ADS

Hej alle, jeg forsøgte at eksportere mine S-param så godt, men den dukker op et budskab sige, at jeg er nødt til at renormalized til 50 ohm? izzit fordi jeg gjorde de-embed?

Du kan gøre på to måder: Første metode: Plot alle S-parametre (S11, S21, S12, S22) i størrelse og så godt som i fase (DEG). Højreklik på grafen og eksportere data i. CSV. Kopier data til en notesblok fil og tilføje denne ekstra linje i toppen af ​​data: # GHz S MA R 50 Bemærk frekvensen skal være i GHz. Og rækkefølgen af ​​S parametre bør S11 (MAG), S11 (DEG), S21 (MAG), S21 (DEG), S12 (MAG), S12 (DEG), S22 (MAG), S22 (DEG) og gem notepad-fil som. S2P (prøvesten format). Og åbne denne fil i ADS. Anden metode: I stedet for at planlægge, oprette en dataplot under rapporter i HFSS, i samme rækkefølge, der er nævnt ovenfor, og følge ovenstående procedure. Lad mig vide, hvis du har nogen problemer. -Sv

Beklager sv1437, men begge metoder er helt forkert. Brug HFSS / Resultater / Løsning Data / Matrix Data / Export Matrix Data og lad HFSS renormalize dataene. Dette er vigtigt, fordi prøvestenen format har en fast normalisering impedans mens simuleringen korrekt forudsiger en foranderlig henvisning impedans vs frekvens (og mode) (afhængigt af simuleringsmodel). Ikke desto mindre er konsekvenserne af at bruge sådan et dataelement inde ADS skal forstås! Sebastian

Hej sibbi77, jeg gjorde en masse simuleringer baseret på de metoder, jeg fortalte. Jeg plejede at følge den fremgangsmåde til at oprette en. S2P fil og oprette en N-port model (i Ansoft Designer). Og jeg fik de samme resultater med begge modeller. Jeg er ikke sikker på, om det samme. S2P fil arbejder i ADS. -Sv

Kære sv1437, er metoden kun (ca.) korrekt, hvis det karakteristiske linje impedans på alle porte er (ca.) 50 Ohm (f.eks mikrostrip QTEM linjer). Se renormalized S-parametre i HFSS hjælp eller bogen "Microwave Engineering" fra D. Pozar Sebastian

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back