Elektrisk stød i vand

G

garg29

Guest
Hej venner, jeg har bygge en vandtank kontrollerende system ved anvendelse af almindelige metalliske sonder som sensor. Med hensyn til strømforsyning jeg bruger normal Stepdown transformator 230V AC til 6-0-6 mod og dioder og regulator med kondensatorer. Nu er det jeg er bange er i Indien på grund af spændingsudsving transformatoren brændere, og der er aktuelle lækage mellem primær og sekundær spole af tranformer hvilket resulterer i elektrisk stød i vand (på grund af nedsænket prober i vand). Fortæl mig, hvordan kan jeg bygge en isoleret kredsløb og / eller hvad flere teknikker kan jeg bruge. Jeg kan ikke ændre type sensor. Jeg har bygget banen ved hjælp af anden del af dette kredsløb http://www.uoguelph.ca/ ~ antoon/circ/sensor3.htm Tak Med venlig hilsen, Amit

Jeg vil Rater koncentrere sig om hvordan man beskytter transformeren end på hvordan man skal reagere, efter den er beskadiget .. Underspænding ikke forårsage problemer, du har til at beskytte transformeren agaist overspænding .. Prøv at installere et MOV parallelt med det primære, og en modstand, eller termo-modstand, og en sikring i serie med det primære .. Regards, IanP

Tusind tak for svar Ianp. Hvilke værdier af modstande skal jeg tage. Og alligevel for viden er der alligevel for at gøre isolation.

Det kan antages, at spændingen over seriemodstand ikke bør være mere end 5% af 230V -> ≈ 10V .. Jeg er ikke sikker på, hvad er VA rating 230/2x6V transformer, men lad os antage at det er 10VA .. Det betyder, at den primære strøm ≈ 50mA .. I betragtning af, at spændingen (5%) er 10V, den resistrs valuecan være ≈ 200Ω dimensioneret til mindst 1W .. For så vidt angår den isolation spørgsmål angår, vil jeg ikke foreslå nogen anden mulighed end 1:01 isolation transformer med en af ​​sine poler forbundet til jorden gennem en parallel RC tank, consistng på> 1MΩ modstand og ≈ 10-100nF/250Vac kondensator. . Regards, IanP

Det transeuropæiske kan pause fra ethvert fænomen, så det er bedre (for sikkerhed) bruge høj isolation DC / DC konverter ved udgang af transomer (reguleret trans output), kan du få dobbelt lag isolering, DC / DC har 3000VDC isolation, og du kan købe dem let. Du kan bruge DC / DC for kun sonden del af jer kredsløb (sonde side isolation) og andre dele behøver ikke at være isolerede, kan du ændre data ved optokobler til isolering af data!

bruge en god kvalitet transformer, skal du bruge transformer effekt bedømmelse mere end hvad du har brug for i dit design. Hvis du støder på de problemer, du cam lave en transformer, der kan stå op til 270 volt.

hi Garg tage bedre isolering volateg vifte 4kV til 5 kV for landdistrikterne især i INDAI Darla

Den IanP ideer er meget god, og det vil beskytte transformeren fra overspænding. Også du cand tilføjer parallelt med smeltesikringer eller modstand en lille lampe (AC neon lampe) eller en LED med rol at signalere fejlen staten. Også en ideea er at bruge en optokoblere mellem sensor og hovedenheden og en DC / DC konverter til kraftoverførsel sensoren. I dette tilfælde en optokobler til at sende informationer fra sensoren. DC / DC konverter cand gøres ved hjælp af en 555 kredsløb som astabil og små ferrit transformer. Jordforbindelse hele systemet er behov også. Et lille kredsløb ved hjælp af en microcontroller som 12F683: - PWM til genreate signalet til sensor - ADC for måle værdien efter sensor - en SW implemetation af IIC for comunicate med et andet modul

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back