Elektronisk motor hastighedsregulator på RC fly

C

coolchip

Guest
Hej,
Jeg bygger et kredsløb (ved hjælp af PIC) at kontrollere motorens hastighed af et RC fly.
Kan du give mig nogle idéer / links til det samme.

Tak!

Hvilken type hjælp af motor til RC fly?(Servo, trin, ...)

coolchip skrev:

Hej,

Jeg bygger et kredsløb (ved hjælp af PIC) at kontrollere motorens hastighed af et RC fly.

Kan du give mig nogle idéer / links til det samme.Tak!

Jack / / ani skrev:

Så forventer du, at dette kunne være en stepper?

coolchip skrev:

Dens en børsteløs DC-motor specielt til dette formål.

Jeg bruger en separat elektronisk hastighedsregulator med motoren som vist i figuren.
Nogen ideer hvordan man bruger det?
Jeg har også brug for at bygge et kredsløb til at styre de hastigheder til ønskelige værdier.
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

coolchip skrev:

Jeg bruger en separat elektronisk hastighedsregulator med motoren som vist i figuren.

Nogen ideer hvordan man bruger det?

Jeg har også brug for at bygge et kredsløb til at styre de hastigheder til ønskelige værdier.

Tallet du sendt viser mig en BLDC type controller med sensorless technolgoy.alle BLDC motorer (og asynkronmotorer) kræver, at den registeransvarlige kender placeringen af rotoren for at sikre synkroniseringen.endnu, i det tal, du indsendt der kun er 3 ledninger der går til motoren (fase A / B / C), ikke 3 ledninger rotor position forstand signaler.derfor er det sensorless.

problemet er imidlertid, at det også siger, at det er variabel hastighed controller.hvor er signalline fra bruger til controller?hvordan brugeren kan angive den hastighed af motoren?det ser ud som de eneste andre ledninger er dem, der går til DC batteri forsyning.

coolchip, er der andre tråde?

hvis ikke, ville jeg trække min "sensorless", kommentarer og sige, at det kører åben sløjfe.derefter, at styre den hastighed, du skal variere DC-forsyning

Mr.Cool

Mr.Cool skrev:

hvis ikke, ville jeg trække min "sensorless", kommentarer og sige, at det kører åben sløjfe.
derefter, at styre den hastighed, du skal variere DC-forsyning

Mr.Cool

Tak for svar!Hvilken form for input har ESC behov, og hvordan kan jeg regulere hastighed ved hjælp af det?
Er der links, som forklarer tilslutninger af det samme?

RC elektronisk kontrol signaler, som anvendes til at være baseret på en PWM tilstand varierer fra ,5 ms til 1.5ms med centrum på 1ms.
RC kontrollen er servoer hvor indgangssignalet af ,5 ms sætter den til fuld venstre og 1.5ms fulde ret.eller op / ned, min magt Max Power.
Så input til din ESC bør være en positiv går puls, som varierer fra ,5 ms til 1.5ms i bredden gentage på omkring 20ms.
National Semiconductor har oplysninger om RC kontrol ved hjælp af deres 1 chip modtager og XMITTER.LM1871 og LM1872

http://www.datasheetarchive.com/datasheet/pdf/45/451232.html

Jeg nogensinde har gjort DC motor controller, og jeg brugte pwm signal amplied ved magt transistor.Det er nemt, hvis du bruger microcontroller.Brug to interne timer til at gøre PWM signal.

Prøv dette

http://www.rcgroups.com/forums/forumdisplay.php?f=199

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back