Elektronisk problem med matrix tastatur ved hjælp af 8086

V

valter

Guest
Hej, jeg har problemer med betalingsautomater i denne matrix tastatur (professor fortalte mig det). Først med 8282 jeg sender nul på alle 8 linjer og vente tast, der skal trykkes. Før en tast er trykket alle strækninger i og porten er alle 1. Når tasten er trykket på en af de 13 linjer er nul, og NMI interrupt kaldes. I NMI procedure I scanne matrix. Problemet er med switche. Han (professor) fortalte mig, at valutaen ikke vil flyde korrekt og komponenter vil blive demaged (den valuta vil tilflyde 8282 og encoder) dette er ikke den rigtige måde, fordi 8282 er output port. Tak for hjælpen [url = http://images.elektroda.net/79_1306160180.png]
79_1306160180_thumb.png
[/url]

Jeg tror, professor er forkert! Der er nogle ting at bemærke, dog: 1. Det andet 8282 output er blot en kodet repræsentation af den øverste. Det medfører ikke nogen oplysninger om taster på alle. 2. 13-input NAND gates ikke fandtes, ville du nødt til at gøre det ud af flere mindre - hvorfor ikke 'nog' efter encoder, hvor der kun 4 bit til at kontrollere? 3. Jeg kan ikke se noget formål for den nederste 8282. De mere almindelige måde at nærme sig dette er at acceptere en 4-bit nummer fra bussen og afkode det i 1 af 16 til at køre tastaturet rækker og at indkode de kolonner tilbage til et andet 4 bits. Dette efterlader dig med 4 udgange bits reservedele og 4 input bits reservedele. Brian.

Tak for svar Om første tone: Denne encoder kan ikke bære nul på alle strækninger, der er nødvendig for at fange tasten nede. Første bruges til at generere nul på alle strækninger (i den første tid), efter NMI kaldes den første 8282 sender 1 på alle strækninger undtagen en, at nul bit er flyttet, mens ordentlig række er opdaget, så jeg får byte fra anden og tredje 8282 til at danne kode. Knappen 8282 bruges til CTRL, ALT, SHIFT tasterne. Derfor vil hvert tastetryk på dette tastatur ild NMI interrupt og jeg vil være i stand til at læse centrale placering og elektroniske komponenter vil overleve? :)) Tak,

Forstået. I betragtning af, at du skal køre de 8 rækker uafhængigt at gøre dem alle nul, hvorfor ikke bare se, hvor mange du skriver til toppen 8282 og konvertere den til 4 bit i softwaren. Det synes overkill at bruge to IC'er bare for at konvertere det antal du starter med i en anden grundtal. Jeg kan ikke se nogen elektrisk problem, der ville forårsage skade. Det er ikke klart, hvad komponenter på toppen og højre side af matricen er, men jeg formoder, de er pull-up modstande, behøver du ikke dem på de rækker, fordi det øverste 8282 er altid at køre dem. Det vil være tilrådeligt at tilføje modstande (ca. 100 ohm) i serie med rækken signaler til matrix just in case mere end én tast samtidig, ville modstanden begrænse strømmen, som kan følge mellem høj og lav signaler på udgange top 8282. Brian.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back