Elektroniske vægte sensor

K

klug

Guest
Hej! Jeg laver revers konstruktion af elektroniske vægte. Jeg har brug for at gøre min egen kredsløb ved hjælp sensor af denne skalaer. Jeg kan se, at sensoren er nogle metallisk bar (14x15x150mm), og det har keramisk plade i et center af en side. Der er 6 ledninger kommer til at plade. Jeg har målt spænding på dem, men som jeg ser der ikke er nogen ændring af spænding, hvor belastningen er anvendt. 1 - GND 2 til 1,309 V 3 til 1,309 V 4 til 1,309 V 5 til 2,618 V 6 til 1,309 V Som jeg ser med oscilloskop er der kun jævnstrøm, der kommer til sensor fra et kredsløb. Hvad er princippet i denne sensor? - Som jeg tror, at det er nogle piezo element. Hvordan man laver måling af vægt med denne sensor? Er der nogle kredsløbsdiagrammet af skalaer med denne type sensor? Tak på forhånd! klug.

Jeg ikke noget, at det er piezo Piezo giver signal i forhold til df / dt, som er meget difficuilt til brug, når din måling er statisk. Check 2 muligheder: den kan hallen elementer og skala plade er magnetisk eller det kan være brige af tenzosensors, der giver disbalance spænding, når Tham få små deformation (ikke direkte pres forsøger at deformate en smule plade med sensor!)

Tak Jourval! Jeg har ikke afmonteret alle mekaniker konstruktion og kan ikke se denne plade direkte, men som jeg ser igennem smalle slot, der er 4 eller 5 sorte striber på keramisk plade med nogle spor routing til dem, 2 placeret i en vinkel på 90 grader til metallisk bar, og 2 ved 45 grader til det (90 mellem dem), og en er parallel med bar. Du har ret - det er nogle bro kredsløb - måske tensosensors. Er der nogen oplysninger om tensosensors og diagrammer baseret på dem?

Hej, Jeg tror, det er en Load celle, du har. Søg efter ordet TEDEA ved hjælp af Google. Good Luck. 8O 8O

I dette tilfælde er jeg sikker på, at det er tensosensors. Standard måde at måle deformation og / eller forskydning med tensosensors er wittston broer. Hver bro skal indeholde 2 sensorer, der får deformation i samme retning (jeg mener 2 til akse 0 grader for første bro og 2 for 45 graders akse), har du brug for 2 sensorer til temperaturkompensation. Tensosensor er halvlederindretninger at ændre det er modstand med deformation. Det er lineær for små deformationer (1-3% resistivitet ændring). Du har brug for i forbindelse med en diagonal på bro til + / - tilførsel af operationsforstærker med lav offset afdrift og. Resistively af de fleste titusinder sensorer er et par kilo ohm, så bedre at bruge OA med bipolar input. BTW man måler V og V / 2 spændinger, så du sikkert har bro på din enhed! Jeg tror, at du "ll brug for nogle opsummering enhed for at få summen signal for 2 par sensorer (0 og 45 grader) i dette tilfælde vejningen vil være uafhængig af masse placering (mere eller mindre). Try" til google "" vægt processor " - det vil hjælpe, hvis du ønsker det, kan jeg sende dig OrCAD skematisk med de vigtigste tilslutning principper.

Tak, Jzaghal! Jeg ved ikke, hvordan denne føler er opkaldt præcis, belastning sælge, tenzosensor, tensosensor eller strain gauges. Jeg har mistet min tålmodighed og har afmonteret at byggeriet. Jeg har fundet bro kredsløb med 8 modstande. De er placeret på denne måde:
scales1.GIF
og alle ledningsdiagram er her:
 scales2.GIF
Som jeg forstår, nogle af disse filialer er for en vis kompensation: temperatur og så videre. Måske er det brede bruger sensor, og der er fuldstændig kredsløb for det? Hvad er princippet om nøjagtig måling her?

Tak, Jourval! Ja, jeg har målt dem, de har omkring 10 kiloOhms. Dette kredsløb bliver mere kompliceret, end jeg realiseret. Som jeg forstår R2 og R7 er i samme retning, så de er med henvisning spænding (uden afhængighed af temperatur). R1 og R8 er placeret på samme måde, så de gør referencepunkt for anden bro. Så måler branche i den første bro R3/R4, og i den anden R5/R6. Jeg ved ikke, hvad diagonal par R3/R4 gør her? Er det for nogle vridning måling?

skal du søge henvisning spænding til punkt 5 og du får to broer. Spændinger mellem punkt 3 og 6 og 2 og 4 vil være proportionalt at indlæse - det hele. Forbinde disse punkter differential forstærkere, og derefter sende dem til nogen adder og ADC eller 2 ADC og gør "+" på din processor. Må ikke glemt low pass - dit signal er langsom!

Hej, som jeg kender Analog Device har nogle særlige til vægte ADC omformere. De er 24 bit resoltion, og brug Vref fra en del af volt. I dit tilfælde ser du tenzo sensorer med temperaturkompensation. Ændringen af spændinger og strømme er meget lille - du kan ikke få dem med multimeter. De har gode temperaturkompensation, fordi de bruger broer og opbygningen af Vref en eller anden måde er forbundet med temperaturen (Vref går til modstande af aluminium blok). Mit råd er at søge i analog enhed for ADC converters/scale/24 bit opløsning Regards Luben

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back