elmotor kontrol

P

polariseret

Guest
Hej alle!

Jeg har et problem og vil gerne spørge, om nogen af jer har en idé.Jeg har en rolle viklet en aksel og ønsker at overføre denne rolle af papir til en anden aksel.Hastigheden på overførsel skal være langsom.For eksempel en meter pr ét sekund.Jeg vil også være i stand til at stoppe overførslen hver gang en vild og for at starte overførslen igen.Hvor mange elektriske motorer skal jeg bruge, hvilken slags motorer, hvad mekaniske komponenter (reductors) osv. ..?Nogen har en idé???
Tak.

Tag en 2 Fase Steppermotor, sin let
Steppermotor hast højst 200 Trin for en complett 360 Grad tur
1 Trin for 1,8 Grad
For elektronik kredsløb til at køre Motor tage en 297 en 298 IC.
At IC har en indgang for Trin en en indgang for Reverse og frem, og i en halv og fuld stepp.
Når junp en Pin Fron de 297 til halfstep kan gøre 400Step på en normal 200 Step Steppermotor, og du har en dobbelt opløsning.
Den Steppimpuls gøre whis en NE555 eller anden elektronik Circuit.

Ved

Mike

det afhænger af størrelsen af roll du kan bruge DC børsteløs motor eller en asynkron motor med en chauffør, bye Stark.

Jeg er nødt til at bruge to motorer, fordi jeg skulle være i stand til at vende processen i den anden retning.Men, så jeg har et problem, at de er nødt til at rotere på forskellige hastigheder, på grund af radious af Axel, som er under konstant forandring.Hastigheden på papiret er en konstant til at opfylde de kriterier, at papiret spændingen er en konstant.Jeg kan forlade en af motorerne uden strøm, men det vil jeg da bemærke, at spændingen papir, som skal være jævnt fordelt, vil ikke opføre sig på denne måde?Nogen har et svar på dette problem?Måske vil brugen af nogle mekaniske elementer løse problemet?

Ja,
sikkert, mekanisk løsning er nødvendig, et rent elctronic løsning vil være meget vanskeligt ton installere og parper vil blive brudt.
Se den gamle båndoptager, båndet går på en fjederbelastet 3:e akse.Dette stykke har 2 Funcion: For det første vil det kompensere kort tid forskel på jer 2 akse hastighed og SECON: stilling aksen måles (optisk eller mekanisk løsning) og kontrollere hastigheden af "slave" akse.
Step-motor er en god løsning beacause du kan easyly styre produktionen etape af slave motor.
Efter min mening er Allegro ICs meget god.For eksempel A3977 er fremragende og kan styre bipolar motor i u-trin måde tilbyder en velfungerende.

Iz er muligt at gøre maskinen uden mekaniker.Brug to frekvensomformere, der støtter DC link kobling og har nuværende grænse mulighed.Brug to squirell bur motorer.Man vil virke som en bremse, bremsekraft, vil blive afgjort med en nuværende lov til at flyde gennem motoren.Du er nødt til at kontrollere kun hastigheden af snoede motor.Motorer og frekvensomformere skal være lige, så du kan vende funktioner som helst.

Løsningen er, at du skal have to servomotorer.Et servo for hver af de trommer.Servomotorerne, vil hver have en optisk enkoder, med resoultion som den præcision, som f.eks 100 .. 6000 PPR.Endnu mere, vil du have ultrasonic afstand afsløring sensor.Føleren skal monteres lodret på papir.Denne enhed er nødvendig for, at spændingen formål.At kontrollere spændingen du får brug for - enten bruge en blowed luft presses lodret til papir ark eller en ekstra tromle presses lodret til ark.Nu skal du få brug for en anden servomotor - at kontrollere de luftfartsselskaber slag ventil eller spændingen tromlen.Men alle de servodrev vil blive kontrolleret af PLC eller dedikeret CPU.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back