Emaljeret wire-how til Strip?

B

batdin

Guest
Hej, mit spørgsmål er meget enkelt. Sådan fjerne belægningen fra et emaljeret kobbertråd? Jeg er nødt til at gøre dette for hundredvis af ledninger og håber der er en måde nemmere end at ridse med en kniv eller brænden og scratching.I prøvet med de mest kraftfulde opløsningsmiddel jeg fandt ... og intet, selvfølgelig:) Der skal være en ordentlig opløsningsmiddel Jeg er sure.What skal jeg kigge efter? På forhånd tak!

Jeg tror, at enhver kemisk, som kan fjerne emaljen vil kræve sundheds-og sikkerhedsforanstaltninger. En søgning med Google foreslår myresyre baseret maling stripper, methylethylketon, suphuric syre eller salpetersyre.

Jeg var nødt til at gøre det samme slags ting med solpaneler, der hvor lacered på den ene side (over 100). Jeg brugte en enviromentaly frendly lakfjerner købt fra CPC komponenter England Barrybear

Prøv lodning med aspirin. Nogle fyre tyder på det. Selvfølgelig er det surt og er ikke sund måde at gøre.

Hej, jeg vil undgå aspirin hvis det er muligt. Ved opvarmning dampe afgives indeholder alle de kemikalier i tabletten, og naturligvis 'acetylsalicylsyre'. I en temmelig ren form,. Det er et fremragende gift Det absorberer gennem huden let, og er generelt noget, der bør undgås. Jeg er klar over, at tabletter indeholder en meget lille mængde af dette, men gør det mange gange, med dampe er langt mere rent end der er indeholdt i tabletten, ville jeg ikke. At sige, at jeg har 'prøvet dette, udenfor, og det virkede ikke mere effektivt end at køre den lakerede wire over en varm flamme og aftørring med en fugtig klud. Også, lodning med ekstra flux synes at fungere godt, jern brænder emalje, og flux tager det ud wiren. Også tin er den ledning for let lodning senere. Buriedcode.

Bare for at rapportere, hvad jeg gjorde. Jeg kunne ikke finde nogen af disse maling removers.All af dem jeg fandt var baseret på methylenchlorid og det helt sikkert ikke virker! Så jeg tyede til burn-og-ridse method.I tog mig mindre tid end forventet (jeg brugte jern uld), og resultatet var tilfredsstillende.

Jeg bruger lettere (flydende gas), når man arbejder med glasfiber baserede isolation. Men kan være bedre at prøve alchogol baserede brand - det skal være ren end gas.

Jeg er interjecting, fordi jeg er sikker på at jeg forstår at besvare dette én, men jeg har ikke ressourcerne til at prøve det, og det har været et problem for mange gange. der er sådan et værktøj som en "lodning pot", som er helt Enviro uvenlige og jeg kunne ikke fortælle dig hvor meget ventilation er påkrævet ... slå det op på et billede for søgning første link nyttige data er, hvordan jeg gør den slags. det ligner en lille metalcylinder oven på en kort stilk og base ... opretholder en indstillelig temperatur til at holde cirka en centimeter dybe værd af loddetin flydende ... for gentagne gange at dyppe i wiretip efter wiretip, eller fortinning et stort antal komponenter, der alle er blevet bøjet og trimmet til at passe til circuitboard. virkelig kun effektive under sådanne omstændigheder, så jeg kom aldrig ud og fik en, men jeg har brugt en, og - darnit - ikke på emaljeret kobber wire tips ... men mit spil er, at _could_ gør det. alligevel, blah blah blah yak yak yak jeg vil nok glemmer jeg har været her ... håber på at have været til hjælp.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back