emitter follower design for VCO

G

gggould

Guest
Hej alle,

Jeg har et spørgsmål om emitter follower design for VCO.Lige nu har jeg flere muligheder: 1.indarbejde emitter follower i VCO feedback sti.2.Brug DC Koblingen mellem emitter follower og VCO.3.Brug AC Koblingen mellem emitter follower og VCO.Er der nogen, der ved den fordel / ulempe for disse konfigurationer???

BTW, i papirer, jeg nogensinde har set mennesker, der bruger DC Koblingen mellem emitter follower og VCO.Men da bunden af emitter follower er DC partisk til sin samlerbrug som Vcc gennem VCO inductor, hvorfor ikke, t transistor gå i mætning regionen i løbet af hver positive VCO cyklus???

Mange tak

Du kan bruge en emitter follower som en oscillator, men på grund af dets iboende ustabilitet, i denne konfiguration retten topology der skal anvendes, er den ene, der er kendt som en negativ modstand topology.I denne topology indsamlingsselskabet er jordforbundet for RF og DC, som er den Vcc anvendt til emitter.Hvis du har et problem med negative strømforsyningen, kan du vælge en PNP transistor.
RF kloge, de resonator er tilsluttet mellem base og jorden og signalet er taget fra emitter gennem en lille sammenkoblingsanordninger kondensator.
Den lineære analyse af en negativ modstand oscillator bestå for at kontrollere, om fase af S11 er passage 0deg i et punkt, hvor du har størrelsen af S11 negative.
Der er en anden måde at analysere denne oscillator ved hjælp af en lineær tilgang gennem virtuelle grunde.Denne teknik er godt beskrevet i litteraturen.

NandoPG

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back