En interessant layout

M

melodyseu

Guest
Jeg har fundet en interessant layout, men jeg ved ikke hvorfor
Det er halen nuværende spidsen for et VCO.Værdien af den nuværende er meget stor.
se den vedhæftede fil ...
Den bruger blår lag metal parallelt, og bredden af ledningerne er brede nok til, at de store aktuelle.Men jeg ved ikke, hvorfor er der slots i de fører, og hvad er mere interessant er, at slidsede fører ikke er de samme bredde, men fra større til smalle.
Hvad er årsagen her?
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

u kan spore meget filial for at bekræfte, hvorfor ikke lige dele nuværende

I store (lang lang) metal spor på en IC, kan der være betydelig bevægelse af metal med en høj strømtæthed.At forhindre dette metal bevægede sig for meget og ødelægge passivering oxid lag omkring metal, afstresning cut outs er ansat.Dette giver en ellers omfattende bevægelse af en enkelt metal linje til at blive delt op i smnall komponenter i bevægelse langs sporet.Disse afstresning cut outs vil være en del af designet reglen manualen for en given teknologi og er bestemt af Fab.
Undladelse af at optage afstresning cut outs kan føre til tidlig svigt af den del, der i sin ansøgning.Det kan ikke ske det samme, men det vil mislykkes.
De fleste Fab vil enten rådgive hvad cut outs til at bruge, eller vil indsætte dem selv gennemsigtig til designeren.

Jeg tror ikke, det er stress relief skåret de ellers skulle skære jævnt.
Jeg formoder hver ledning går til forskellige transistorer.Disse transistorer skulle have forskellig bredde også.Wiren og transistorer bredde er proportional med strømstyrken lavpunktet disse transistorer.Jeg synes, det er gjort for at equialize spændingsfaldet over metal ledninger.

FOM skrev:

Jeg tror ikke, det er stress relief skåret de ellers skulle skære jævnt.

Jeg formoder hver ledning går til forskellige transistorer.
Disse transistorer skulle have forskellig bredde også.
Wiren og transistorer bredde er proportional med strømstyrken lavpunktet disse transistorer.
Jeg synes, det er gjort for at equialize spændingsfaldet over metal ledninger.

ikke være for paranoid, det mest måske bare nogle tilfældige produkt af layout fyr.

Definitely afstresning - selvom det ikke engang, det er en funktion af kontakter til aktive.

Jeg tror, at nedskæringer er metal-slot.Men ingen idé om, hvorfor det ikke skære jævnt

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back