en Ku-båndet (ca. 15GHZ) microstrip antenne design

H

huiliangxu

Guest
en Ku-båndet (ca. 15GHZ) microstrip antenne designHej venner

Jeg ønsker at designe en Ku-båndet (arbejder frency om 15GHZ) microstrip antenne.
Det første problem er, hvordan man chooce de dielect Er (ca. 2.2 eller højere såsom 10,2), andet er substratet tykkelse (Jeg vil gerne bruge 1.0mm). nu, tror jeg bruger ER = 2,2 og en tykkelse 1.0mm er god.nogen er enige med mig?hvis ikke, jeg ønsker eksperter eller mine venner til at give mig råd
bedste henvisning
tak

Jo større er, jo mere tab.Det er en dielektriske tab.Du kan se på en standard tekst bog for tab af microsrtip antenner.

Hi huiliangxu

Jo højere den er i din PCB,
jo mindre vil dine (én!) Antenne element være.Men også båndbredden vil blive lavere.Hvis du designer en antenne array, hele antennen ikke vil blive mindre, selv med en stor is!Så mit forslag bruge en moderat er på omkring 3 (2,2 er også OK)

Tykkelsen af PCB har en indflydelse af spor-tykkelse til 50Ohm spor.Jo tykkere PCB de tykkere spormængderne.med en 1 mm PCB får du en 50Ohm spor, der ligger mere end 1 mm tyk ....Normalt er dette ikke en meget god idé, fordi din 15GHz antenne er også meget lille (afhængigt af den type antenne).Så jeg vil foreslå at bruge en tyndere materiale på ca 0,5
mm eller derunder.Hvis du skal have større stabilitet i PCB kan du bruge en 4-layer PCB (som kan være tykkere)

Vær forsigtig med at bruge en PCB materiale med en lille tand.Dette er meget vigtigt for større antenne arrays.En enkelt antenne vil også arbejde boede på et "dårlige" materiale.

Hilsen
mr_ghz

til mr_ghz
tak!
Jeg vil vælge din rådgivning
fra min best regards!

henvise til den bog om microstrip antenner ved david.m.pozar.you kan få en klar reference

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back