En Oscillator Problem!

D

dopradar

Guest
Hej alle,

Om overtone oscillator, hvad forskellen mellem output fra indsamler og en fra emitter?Jeg tuning sådan oscillator, det virker, når de udsendes fra emitter, men ikke fra indsamleren.Hvem kan fortælle årsagen?Tak!

Venlig hilsen!
Dopradar
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

I henhold til Deres skemaer, du har noget output fra indsamler.Det er forbundet med 9 V.

Da indsamleren er direkte magt leveres, er der intet signal.
Den emitter output har lavere impedans alligevel!- Bedre for dig.

Du har brug for en modstand i solfangeren linje 9 V for at få en spændingsfaldet til exrtact ethvert signal om samleren.
Senest redigeret af E-design på 07 Marts de 2006 9:03, rettet 1 gang i alt

hi dopradar,
1:a reasen: kollektor og emitter er 180 graders fase skift.
2:a resean: i din skematisk opkøber forbindelse til 9 V og kan ikke bruges som output.

Beklager, det er min fejl.dette er min skematisk output fra emitter.

når jeg sætte uddata fra indsamleren, fjerne C4 og bruge en spole, der forbinder indsamleren og VCC derefter AC kobling output fra TR1's indsamler.

Output pålæsning påvirker svingning betingelser.Så når en oscillator er designet, output lastning og dens reelle og imaginære dele skal tages account.When en belastning, der er tilsluttet næppe til oscillatoren, kan banen afviger fra barkhausen betingelser ...

Hvis du skal bruge lav belastning impedans, så prøv at sætte en buffer mellem oscillator kerne og belastning for at forhindre læsning virkning, fase støj, trække virkning og så videre ...

Jeg anbefaler, at du ikke bruger en oscialltor standalone uden buffer selv frekvensen lav ...

Det er en generel anbefaling i praksis ...

Borber skrev:

Hvad er værdien af opkøber induktortypen?

Det ser ud fra de skemaer, at oscillator er beregnet til en belastning på 1 kohm.I så fald vil der være en 500 mV signal over 1 kohm belastning.

Er det tilstrækkeligt til dit behov?Hvis ikke, hvad output-niveau vil du?Tværs af, hvad belastningsimpedans?50 ohm?

VSWR skrev:

Det ser ud fra de skemaer, at oscillator er beregnet til en belastning på 1 kohm.
I så fald vil der være en 500 mV signal over 1 kohm belastning.Er det tilstrækkeligt til dit behov?
Hvis ikke, hvad output-niveau vil du?
Tværs af, hvad belastningsimpedans?
50 ohm?

Du skal bruge buffer etape mellem oscillator og 50ohm belastning.Sådan en belastning er for lav impedans, der skal tilsluttes direkte til oscillator.
I tilfælde af opkøber output forsøge at øge belastningen induktans fra 470nH til 2uH og bruge emitter folover.
Buffer fase kan være så simpelt som udleder folower i begge tilfælde.

Jeg er ikke sikker på, om du kan se svingningerne på opkøber terminalen.Årsagen er, som pr det cicruit der er 3 faser af drift, 1) i lineære 2) grænsefrekvens 3) aktive.

Så i løbet af grænsefrekvens der ikke er nogen svingning i solfangeren terminal mens der udleder svingningerne skyldes udledning af de capacitaor gennem emitter modstand.

Der henvises til Krystal oscillator kredsløb ved R. Matthys for mere information.

Prakash,

Borber skrev:

Du skal bruge buffer etape mellem oscillator og 50ohm belastning.
Sådan en belastning er for lav impedans, der skal tilsluttes direkte til oscillator.

I tilfælde af opkøber output forsøge at øge belastningen induktans fra 470nH til 2uH og bruge emitter folover.

Buffer stadium kan være så simpelt som udleder folower i begge tilfælde.

Sikker på, du kan se svingning på opkøber, men denne bog siger, at det måske ikke.Bare se det.http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=120079&highlight=crystal oscillator matthysPrakash.

Jeg synes også, du kan bruge oscillator som indsamler.hvad er der galt?

At sige, at vi er nødt til at regne ud svingning betingelse i matematik derefter tilføje en møller effekt (vil være der, så snart samlere belastning er forskellig fra nul), som arbejder imod det.

Bedre at gøre som andre har sagt - buffer med forstærkning, men dont glemmer at kontrollere buffer's indgangsimpedans ikke at overskride anbefales til den slags Colpitts oscillatorer.Læs en bog, der er nævnt ovenfor.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back