Energimåler med VFC

S

syee10

Guest
Hej, jeg designe en energimåler. Antag at jeg har et input til VFC LM331 og jeg får et output fra VFC, som er et ur puls. Hvordan skal jeg nu til at forbinde dette ur puls til et årti mod og vise dem på 7 segment display at få "energi" enhed? Jeg foretrækker at bruge noget IC chips end PIC. Enhver, bedes du give mig alle relevante oplysninger. Bemærk, at gennemsnittet af magten (dette er output af VDC) over en periode får vi energi.

Jeg foretrækker at bruge noget IC chips end PIC.
Ikke noget problem, vil du sikkert kunne finde datablade, fx til 7490 skranken og 7447 7-segment dekoder. Wire tællerne til den påtænkte cifrede nummer, og slut puls signal til indgangen. PS: LM331 output er åben kollektor og vil have en pull-up modstand til VCC.

FVM, Rart at se svar fra dig. Kan jeg bruge 74ls90 og 74HC4511 istedet for 7490 tæller og 7447 7 segment dekoder? faktisk er jeg forvirret med tælleren .. hvordan jeg kommer til at sørge for, at tælleren tæller hver gang er lig med 1 sekund? betyder, at når det tæller 1 = 1s, tæller 2 = 2s og så videre ..

Kan jeg bruge 74ls90 og 74HC4511 istedet for 7490 tæller og 7447 7 segment dekoder?
Ja, men at holde niveauet specifikationen præcist, HC T 4511 vil være behov for på en TTL-udgang .
hvordan jeg kommer til at sørge for, at tælleren tæller hver gang er lig med 1 sekunder
Jeg lagde ikke mærke endnu, at denne antagelse er forkert:?
Bemærk, at gennemsnittet af magten (dette er output af VDC) over en periode får vi energi.
Faktisk, magt skal integreres eller lægges sammen for at få energi, ikke gennemsnit. Eksempel: En LM331 output frekvens på 1 Hz vil udgøre 1 kW. Hvis du tæller disse impulser, får du KWS. Ingen timebase er nødvendig for denne operation. Hvis du ønsker at vise magt, end du ville have en tidsbase.

FVM, Kan du fortælle mig mere om udgangsfrekvensen af VFC? Er "output frekvens på 1 Hz repræsenterer 1kW" er den sande tilstand eller bare et eksempel? Faktisk hvad i mit sind er, at input fra VFC er udgangen på den analoge multiplikator, der repræsenterer magten mængde (signal v (t) gange med signalet i (t)), har jeg ret? Jeg forvirre igen om "Hvis du tæller disse impulser, får du KWS". Betyder, at hvert tæller i dette årti tælleren repræsenterer 1-taller i praktisk?

er den sande tilstand eller bare et eksempel
Jeg tror, jeg klart at vide, det er et eksempel. De faktiske forhold afhænger af skalering af din magt signal og V / f skalering gennemført med LM331 kredsløb. Jeg ved ikke om enten.
Betyder hver tæller i dette årti tælleren repræsenterer 1-taller i praktisk?
Nej, det er ikke relateret til en tidsenhed. Med skalering antages i mit eksempel (det kan være anderledes) 1 tælle kan betyde fx 100 sekunder gange 10 W eller 10 sekunder gange 100 W. Anlægget er energi målt i KWS.

FVM, Kan du forklare mig hvordan man skalere den del sekund gange med magt? sige, hvis jeg ønsker 1000W ganges med en sekund? Hvordan skal jeg forbinde min kredsløb med VFC LM331? Forklar venligst med et simpelt diagram hvis det er muligt? Beklager im temmelig dårlig på dette område

Et energimåler viser energi, der ikke strøm. Hvis indgangssignalet til VFC er ikke-nul (du gjorde ikke fortælle endnu, hvor den kommer fra, ved den måde), vil energimåleren løbende tælle op og sandsynligvis overløb, hvis det ikke er nok cifre. Hvis du kigger på en sædvanlig hjem elmåler, det har fx 7 cifre, det laveste, der repræsenterer 0,1 kWh henholdsvis 360000 Var. Hvad skalering for de laveste tal vil du have? Hvad er den række af VFC indgangssignalet i W? Med et VFC, at du to optons variere skalering: - justere VFC spænding til frekvens faktor - bruge en prescaleren henholdsvis counter stadier uden display

FVM, Tak for dit hurtige svar. Ok jeg nogenlunde fortælle dig ordningen for energimåleren vil jeg gerne her ved i aften. Jeg vil forberede et blokdiagram, så du har en bedre idé om mine problemer. Tak dig så meget.

Jeg får det indtryk, at du ønsker at måle strøm i stedet for energi.

Dette vil være mit overordnede system blokdiagram [url = http://images.elektroda.net/77_1299519180.png]
77_1299519180_thumb.png
[/url] Faktisk Ideen er, refererer til dette system inde i en journal [url = http://images.elektroda.net/14_1299519520.png]
14_1299519520_thumb.png
[/ url ] Jeg er ikke følge efter forbindelser fra kredsen givet i tidsskriftet. Jeg bruger kun denne idé, og jeg konstruerer min egen forbindelse. Mit problem er nu det røde rektangulære område, at jeg havde mærket. Jeg dun virkelig ved, hvorfor der er en D flipflop der, og jeg Dun vide, hvordan du tilslutter disken og låsen til 7 segment display. De 7 segment display viser værdien af energi og ikke magt eller frekvens. Please hjælp mig. Takket være en masse.

Efter min mening vil det vist kredsløbet foranstaltning (gennemsnit) magt, ikke energi. Men som jeg nævnte før, vil vise energi med blot tre cifre ikke meget mening.

FVM, Fra tidsskriftet det, at det endelige output er den energi enhed. Og den 3-cifrede er faktisk i enheden kWh. Men tidsskriftet imidlertid ikke forklare meget om kredsløbet. Eller måske kan du læse gennem tidsskriftet måske?

Alle indberettede måleresultatet er ved magten enheder (W) i stedet for energi (Wh osv.). Der er nogle henvisninger til energimåling i teksten, men ikke ligefrem relateret til kredsløbet. Den faktiske cicruit er måling af effekten ved at tælle VFC impulser i en bestemt gate tid og låsende resultatet. For en stabil måling, skal porten tid være et multiplum af netfrekvensen, fx 1 S. Under forudsætning af at VFC har en skalering af 1 Hz / W, så en gate tid 1 s opnår et display i W, fx fra 0 til 999 W for et tre-cifret display.

Jeg bemærker også, at resultatet og diskussioner del i tidsskriftet meste er tale om magt. Selv resultatet af Tabel 1-4 er alle magt og ikke energi. Men jeg bemærke, at i det abstrakte side 1, der er en sætning "I dette øjemed, dette værk præsenterer et elektronisk kredsløb til måling af elektrisk energi". Og også på side 2, "Produktet af disse signaler, når de i gennemsnit over tid, vil give et DC-niveau i forhold til den elektriske energi, der forbruges af belastningen. Dette signal er derefter digitaliseret og vises i overensstemmelse hermed". Og også Page 4, "The divideret med N counter blokke bruges til at give de nødvendige enheder for målinger, dvs i (milliwatt-sekund, watt-minut, kilowatt-time, osv.), hvor N er det nummer, hvorunder G er delt ". Og på resultater og konklusion, "Den teknik, der præsenteres i dette arbejde giver et meget enkelt middel til digital måling af elektrisk energi, som kan anvendes over et bredt spektrum af energi-måling". Hvis kredsløbet ikke er måling af elektrisk energi i sidste ende og ikke magt, hvorfor der er sætninger som jeg nævnte som ovenfor? Im virkelig forvirret @. @

Im virkelig forvirret
Det er simpelt:
... 1 Hz / W, så en gate tid 1 s opnår et display i W
1 W / Hz = 1Ws ( energi ). Hvis du tæller (integrere) det over 1s og vise den tæller, du vise Var / s = W, hvilket er strømmen . Hvis du blot lader counter køre og vise dens indhold, behøver du ikke integrerer over tid, men "tæller" den forbruges Var, i dette tilfælde viser dit display forbruges energi . Men med kun 3 cifre, vil du snart få en overflow: trist:

erikl, Tak for din forklaring. Kan du give mig et simpelt diagram tilslutning af en ydelse på VFC (du kan bare bruge en puls kilde og give det en frekvens?) Med et årti counter og lås og endelig et 7 segment display? Venligst hjælpe mig .. Thanks

Her er en frekvenstæller skematiske - [url = "http://pyroflatulence.tv/?p=103"] den allerførste [/url], når du søger til "frekvenstæller skematiske" i [url = "http://www.google.com/images?um=1&hl=en&biw=1181&bih=943&tbs=isch% 3A1 & sa = 1 & q = frekvensen + counter + skematiske & aq = 2m & aqi = g1g-M4 & AQL = & oq = counter + skematiske "] G00gle billeder [/URL]: [url = http://images.elektroda.net/56_1300032204.png]
[/url]

erikl, så hvad jeg har brug for at bygge nu, er faktisk en frekvens tæller? Hvilket betyder, at jeg får produktionen af VFC (er en puls med frekvens 10-10kHz) og vise det med en frekvens tæller er det? Bare ønsker at fordoble bekræfte er min ide korrekt?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back