Enhver FEKO brugerens der

N

nwittema

Guest
Hi All,

Jeg forsøger at simulere i FEKO, på 2-18GHz i 2GHz trin, en 8foot diameter stelplade, som ikke er flad (så jeg kan ikke bruge Utd-unifrom teorien om diffraktion for flade elektrisk store PEC ansigter).Jeg bruger en Monopole og linje port i midten og forsøger at også bruge MLFMM.

Jeg har en masse ressourcer på min arbejdsplads, men det bliver ved med at løbe ud, når jeg kører på frekvenser omkring 8GHz.Jeg ved, at andre har været i stand til at simulere dette op til 18GHz.

Da jeg kørte med symmettry det fortalte mig, at der var problemer med at bruge den linje port i midten, jeg bør fastlægge port symmetrisk (?), Så
jeg er ikke sikker på, hvordan du kan løse det.

Jeg tror symmetri (elektrisk), kan være den eneste måde at spare nok ressourcer til at køre dette problem?

Enhver hjælp fastsættelse af denne symmetri ville være dejligt, tak!

~ Nick

Hvor mange trekanter er i din model?Hvorfor simulation afhænger hyppigheden ou bruger - problemer kun over 8 GHz?- Har du forskellige masker for forskellige frekvenser?

På 8GHz Jeg har ~ 254.000 trekanter.Min maske ikke afhænge af min frekvens, da det er en del af bølgelængde.Det betyder, at maskerne trekanter får mindre og mindre som frekvensen bliver større.Jeg forsøger at kompensere for dette ved at skære ned på antallet af trekanter ned med symmetri.

I Hjælp på FEKO hjemmeside
er der nogle tips til, hvordan man kan reducere den hukommelse til FMM

Prøv at bruge også maskevidde fra 8 GHz for højere frekvenser, som godt.Ja, du vil have en vis nøjagtighed lækker, men sandsynligvis kan det være 10% -15%, og du kan acceptere det?

Du kan også sandsynligvis bruge uensartet maskestørrelse - afhængigt af strøm distribution på overfladen - hvis de er især koncentreret i nogle aktive område, du kan formentlig reducere antallet af trekanter i modellen.

Jeg har fundet en bedre løsning: Under MLFMM faner jeg indstille boksen størrelse på 0,2 (bølgelængder) og anvendt sparsomme Omtrentlig omvendte (SPAI) preconditioner at reducere hukommelseskrav.Jeg var i stand til at køre op til 14GHz hidtil, selv om disse fortsat er meget langsomme og store problemer.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back