Enkel timer design søger hjælp

C

chien_fu

Guest
Jeg leder efter noget hjælp at udforme følgende kredsløb.Jeg har gjort et par hobby plan kredsløb baseret på PIC 16F877 / 84 og påtage sig dette vil sandsynligvis kræve noget i den retning.

Funktionelle mål beskrivelse:
Vibrerende motor, der giver en hurtig puls (<1 sek) hver 15, 30 eller 45 minutter.Jeg leder efter en momentan-trykknap, der styrer kredsløb ON / OFF samt intervallet.IE.Tryk på knappen én gang, kredsløbet tændes og intervallet er indstillet til 15 min.Tryk igen, interval ændringer til 30 min.og igen i 45 min.

Det er en 3-5V DC-motor og jeg er forudsat jeg kan køre det på linje niveau.Som du kan se jeg ikke har en masse viden omkring dette endnu, og ville sætte pris på enhver hjælp jeg kan få.
Thanks a lot!

Hvad er "line-niveau"?
Motoren skal 3VDC til 5VDC så give den det.

Gør et kredsløb til at give den tidsindstillede pulser derefter tilføje en transistor eller to til at øge den nuværende høje nok til at drive motoren.

Ja, den slags ting, du beskriver kræver en intelligent chip.
Jeg ville mene en PIC10Fxx, eller 12Fxx ville gøre det trick.
En I / O-line af PIC vil blive brugt til at drive motoren, gennem en transistor, og en I / O vil være behov for at fornemme den skifte lukning.Fra det punkt, er det al software, som er forholdsvis enkel, som den måde.
Jeg kan hjælpe med dette.

Tak for den hjælp fyrene,
Så jeg har fundet denne skematiske, som ikke bruger en PIC: http://www.zen22142.zen.co.uk/Circuits/Timing/5_30timer.htm

Dette ville give mig, hvad jeg leder efter, hvis jeg skrabede kravet om en momentan knap og gik til en drejekontakt?

Også, jeg fandt LM122 fra nationale semi. Http://www.datasheetcatalog.org/datasheet/nationalsemiconductor/DS007768.PDF

Kan jeg nemt bruge dette?Og hvis ja, ... hvordan? ...
Tak igen.

Du skal bruge to timere til at gøre det: en, der giver dig motor til tiden, 1s, den anden, der giver dig intervallet.To 555 timere eller en 556 vil gøre det trick.

Kan jeg bruge en 555 eller 556 til nemt at oprette en tilfældig timer interval?Jeg vil gerne tid et interval mellem 15 og 75 minutter.Er dette muligt med disse timere?

hi chien_fu

ja u kan bruge 555 eller 556 for at have lang tid
men det er bedre for os en skillevæg efter en 555 (som 4017)

se denne
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

chien_fu skrev:

Kan jeg bruge en 555 eller 556 til nemt at oprette en tilfældig timer interval?
Jeg vil gerne tid et interval mellem 15 og 75 minutter.
Er dette muligt med disse timere?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back