ensrettede Analog Switch / Buffer

S

shoaibali

Guest
Hej
Jeg bruger en ekstern Crystal at levere ur til PIC microcontroller og jeg bruger XTAL ud (12MHz) af microcontroller som input ur af en anden microcontroller og alt fungerer fint.
Problemet starter, når den anden microcontroller er sat in / out (af Zif socket), mens den
1. microntroller er operationelle, der forårsager forstyrrelse i Xtal kredsløbselementer og så den første microcntroller nulstiller / hænger.
Jeg ønsker at finde en måde, så jeg kan bruge den samme Clkout af
1. microcontroller som input CLK for
2. én, men i stedet for at forbinde direkte Jeg tænker på at sætte en Analog mux / switch / buffer, så tilførslen af at Analog swithc / mux / buffer ikke forstyrret af sin produktion (som vil blive koblet til CLK af
2. microcontroller).Så vidt jeg er ude af stand til at finde en ensrettede analoge buffer / switch / mux.

Alle idéer / suggesion og værdsat
Hilsen

Hej,

Ville mene en 7414 eller lignende chip vil fungere som buffer for OSC signal - sin et digitalt signal, så intet behov for en analog switch.

Ved ikke, om det ville helbrede dit problem selv -
at fjerne en pic mens' hot 'sandsynligvis vil forårsage en masse problemer, spændingen skinner til startere og derefter alle andre connctions til fælles med de to chips; Mclre f.eks.

Uden at vide, hvad du gør det lidt vanskeligt at antyde noget andet - synes en smule mærkeligt, at man ønsker at fjerne og erstatte en anden pic chip i et egentligt kredsløb?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back