ensrettet DC Motor Speed !!!!!!!

U

usman_star2

Guest
hi frnds,
Jeg vil gerne køre DC-motor i en retning ved hjælp af PWM DAC eller ADC

1) For det første program fortæller max.
hastighed af DC-motor2) Gave input gerne 500RPM fra KEYPAD derefter motoren køre på dette specifikke hastighed.

Venligt fortælle mig, hvordan kan jeg bygge programmet, og hvis u har noget materiale allerede gjort dette sæt det
Mange tak
BYE
Senest redigeret af usman_star2 den 27 oktober 2007 17:52, redigeret 2 gange i alt

usman_star2 skrev:

hi frnds,

Jeg vil gerne køre DC-motor i en retning ved hjælp af PWM DAC eller ADC1) For det første program fortæller max.hastighed af DC-motor
2) Gave input gerne 500RPM fra KEYPAD derefter motoren køre på dette specifikke hastighed.Venligt fortælle mig, hvordan kan jeg bygge programmet, og hvis u har noget materiale allerede gjort dette sæt det

Mange tak

BYE

Hvad fanden du siger manden.Du ikke har nogen respekt for andre.
Jeg er studerende.så eleven altid på læring fase ikke en komplet coder ok.
Så dont bede disse ting næste gang.du virkelig Hert mine følelser.
Jeg er ked af.

Så dette L293D Jævnstrømsmotor Jeg vil bruge ok.
nu fortælle mig vejen til programmet

usman_star2 skrev:

Hvad fanden du siger manden.
Du ikke har nogen respekt for andre.

Jeg er studerende.
så eleven altid på læring fase ikke en komplet coder ok.

Så dont bede disse ting næste gang.
du virkelig Hert mine følelser.

Jeg er ked af.Så dette L293D Jævnstrømsmotor Jeg vil bruge ok.

nu fortælle mig vejen til programmet

Det er ikke mit sidste år Project.
det er mini-projekt, som jeg ønsker at gøre for mig selv.
ok
så hvis jeg ikke kender det nøjagtige DC MOTOR navn så fortælle mig DC MOTOR navne.
dont gav disse bemærkninger.
n dont blive oversmart bro.
ok

Usman, du har brug for meget grundlæggende hjælp.Jeg vil foreslå at google om jævnstrømsmotorer og lære om dem, før du kommer med her beder om en splint fad der skal udleveres til dig.

men jeg forsøger at være konstruktiv for ..

her er et godt sted at komme i gang

h ** p: / / homepages.which.net / ~ paul.hills / SpeedControl / SpeedControllersBody.html

Mr.Cool

Hvad vil du bygge?

En DC-motor controller?
Hvilken form for DC-motor?(Spænding, hastighed, strøm?)

Så kan du tage en beslutning om, hvilken driver, som du har brug for (f.eks L293D som du antyder)
DAC.

At kontrollere bruge en PWM ELLER
DAC.
Hvis motoren har en Tacho en ADC kan være nyttig til at bestemme hastigheden, men lettere er en Incremental Encoder og forbinde dette til en tæller i din controller.

usman_star2 du har været medlem siden maj 2006 og har lært om så meget som du har bidraget.ZERO
I din 75 stillinger, du har krydssendte eller gentaget det samme budskab omkring 50% af tiden og har anmodet om ikke hjælpe, men hele konkurrerede projekter, der skal leveres til dig.
Ikke en post, intet, nul, nada, har du bidraget / deler din viden med andre personer her, men du forvente nogen til at skrive en veldokumenteret projekt, kan du blot hånden ind på din professor.Hvad er din plan, hvis projektet er skrald?Du synes ikke at have færdigheder og motivation for at forstå, hvis et projekt, der vil arbejde eller ej, din professor forhåbentlig vil, og så hvad er din plan?
Deres vage og intetsigende indlæg viser ingen tegn på nogen færdigheder eller endda indsats fra din side, ville dette delvis forklare, hvorfor du har sådan en vanskelig tid med selv de mest basale projekter.
Har du nogensinde selv forsøgt ved hjælp af Google?
Anyway RA-130 motor er et godt match til L293D.Men da jeg har ingen anelse om, hvor du er det umuligt at sige, om, at motoren er til rådighed for dig.
Enklere svar købe et stykke legetøj, der kører på 3 til 6 VDC, tegne motoren (r) og bruge dem i dit projekt.
PS hvis dette projekt er ikke en del af dit eksamensbevis, så vil jeg råde dig til at stoppe goofing omkring, og gør en indsats for at opbygge din ICD som IMHO er et mærkeligt valg for et eksamensbevis projekt.Hjælper, hvis du vælger et emne, du ved noget om.

du sikkert gerne denne ..

h ** p: / / www.silabs.com/public/documents/tpub_doc/anote/Microcontrollers/Precision_Mixed-Signal/en/An191.pdf?sa_campaign=external_ads/EDN/AN191/ResourceCenter

Mr.Cool

er du bruger microcontroller eller parallel port.Hvis du bruger parallel port så her er nogle links til interfacing motor og tastatur
http://booksbybibin.14.forumer.com/viewtopic.php?t=64
http://booksbybibin.14.forumer.com/viewtopic.php?t=58
http://booksbybibin.14.forumer.com/viewtopic.php?t=46

Bibin John
www.bibinjohn.tk

Hvis det er en DC-motor, at du er trinig til kontrol, så kig på mit indlæg her:
ftopic281289.html # 935.732

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back