Er der en måde at teste Verilog programmer ved hjælp af en simulator?

K

kad_911

Guest
Hej .. Jeg er lige begyndt at lære Verilog og test koder i Altera bord. Da jeg dont have en Altera bord derhjemme, er der en måde at teste Verilog programmer ved hjælp af en simulator? Hvad ville være den bedste software til dette formål?
altera_de2.jpg

Du kan simulere dit design i Altera Quartus hjælp af indbyggede simulator eller ModelSim. Men det er primært beregnet til logik simulering, ikke det endelige design, der er bundet til bord. Det eneste er, at du bliver nødt til at lave en simulering prøvebænk, der vil simualte input til din Verilog kredsløb.

Det eneste er, at du bliver nødt til at lave en simulering prøvebænk, der vil simualte input til din Verilog kredsløb.
hvad mener u mener med dette? er der en måde at teste koden uden at tildele startværdier i starten? Jeg mener ... lad os sige jeg ville gerne lave en logik gate. når 2 switches anvendes som 2 indgange og en LED som output. Hvordan kan jeg gøre dette i en simulator? Jeg brugte veritak men dont tror, ​​det kan tildele indgange til noget ... : (For hjælp med at pls?

Du vil tildele de oprindelige værdier gennem testbench, som vil blive usef til simulering. Hvad er switche her? en to stat objekt, hver statre svarende til 1 eller 0. Hvad er LED, en udgang værdiansættes til 0 eller 1 (OFF eller ON henholdsvis). Det intrdoductory tutorial til QuartusII skal være god nok til at få dig igennem det. Altera samt en masse andre steder har ganske gode sutff om det.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back