Er der nogen genvej til at beregne nuller?

S

sk1105

Guest
Jeg er fokus på frekvensgangen af en forstærker, men jeg finder ingen mening for beregning af nuller.Er der nogen praktisk methord at vurdere nuller?
Den ampifier kredsløb er i den vedhæftede fil.Hvis jeg tilføjer en ac signal til VDD, hvordan man kan anslå nuller af frekvensgang AC vinde ved VOUT til VDD?
Thanks very much.

Hej.Vil du finde nul's numerisk eller symbolsk?Hvis du mener numerisk så kan du bruge krydderi.Hvis du har brug for et symbolsk udtryk, så er der ingen vej udenom at gøre nogle kredsløb analyse (kedeligt), selv om der er nogle teknikker, der kan fremskynde processen, hvis du bare har brug for nul's og ikke hele overførslen funktion.

Hvorfor har du brug for nuller i første omgang?Hvis du ønsker at frekvensgangen derefter normalt at finde de poler er tilstrækkelig, da nuller er normalt større.Du kan finde den dominerende pol ved hjælp af åbne kredsløb tidskonstanter metode i denne sag.

Tak.Jeg ønsker at finde den nul's symbolsk.Jeg har gjort nogle kredsløb analyse.Jeg spekulerer på, om der er nogle teknikker, der kan forenkle analysen.

Du kan prøve den symbolske SPICE simulator SAPWIN (brug google).Det vil give dig et udtryk, omend et meget kompliceret (ikke let at fortolke).

Der er en relativt ny bog, der forklarer, hvordan man bruger Middlebrooks Exra Element Teorem for lettere at udlede overførsel funktion og dermed få polerne og nuller: http://www.amazon.com/gp/reader/0521624428/ref=sib_rdr_toc/104- 8301203-7479105?% 5Fencoding = UTF8 & p = S00A & j = 0 # reader-page

Dens i ebook form, men jeg har ikke været i stand til at finde en kopi.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back