er der nogen måder at beregne array mønster i HFSS

A

antenna_abc

Guest
Hej alle.Jeg har et spørgsmål om HFSS.

For eksempel lige nu, jeg har simuleret en antenne element og få sin stråling mønstre.Er der nogen måder for mig at beregne en antenne array baseret på dette element ved blot ved hjælp af simple vektoren summation i HFSS, hvis der ikke er gensidig sammenkoblingsanordninger overvejer på nuværende tidspunkt?

Tak.

Jeg vil gøre det i Matlab.

Import lysbundtets mønster i de enkelte element som simuleret ved HFSS og anvende de grundlæggende afviklede array ligninger (se
kap. 9 i "Introduktion til Radar Sytems" ved Skolnik)

Jeg gjorde det for et plaster antenne Jeg forsøgte at fase og så længe du påtager sig intet sammenkoblingsanordninger, dette gav temmelig gode resultater.

Hvis elementet er enkel nok, og du har nok hukommelse, hvorfor ikke manuelt flise det ud?En anden mulighed er at bruge master-slave grænser til at simulere en "semi-uendelig" array.Dette er forklaret i manualen eller andet sted ...Jeg kunne spore den ned, hvis du vil.

Langt den hurtigste løsning er Matlab, skønt.Hvis du spørger, jeg kan spore koden for dig for det.

Mange tak, AndyECE.Hvis det er muligt, ville du deler koden til din Matlab program for mig?

Jeg har vedhæftet en zip-fil, der indeholder følgende:

phasedArray.m - script til estimering trinvis array
locations.mat - 3D placeringen af hvert element
singleElementGain - beam mønster af et element
mmpolar - en stor fil til plotte stråling mønstre korrektJeg kastede i nogle gamle data, så du kan se, hvordan jeg formateret alt.Scriptet bør være fuldt operationelt lige nu.Jeg har altid finde det lettere at redigere kode, der fungerer, når jeg starter, snarere end et stykke kode, der rent faktisk ikke gøre noget.

Lad mig vide hvordan det går!
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back