Er der nogen methodto display ohm på LCD-skærm med ADC 0804

D

desmond

Guest
Hej alle Er der nogen metode (program) til at vise ohm på LCD-skærm med ADC 0804 .......... Jeg har ingen idé ..... kan jeg gøre det??? thx en masse

Hej Jeg mener at værdien af ohm [size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 1. minutter: [/color] [/size] er det muligt at gøre det???

[Quote = Desmond] Hej alle, kan Er der nogen metode (program) til at vise ohm på LCD-skærm med ADC 0804 .......... Jeg har ingen anelse ..... jeg gør det??? thx en masse [/quote] Jeg tror, du gik glip af mikro i mellem. En LCD kan interface kun med en mikrocontroller, der er grænseflader til ADC. Ja, du kan gøre det, men du skal skrive en kilde kode for mikro-og vise værdien på LCD. Hold Ω konstant, kan du ændre K / M i forhold til de værdier, ... Cheers

for eksempel .............. Jeg vil gerne læse den værdi, lad os sige 100 ohm modstand display på LCD ............ er det muligt??? og hvordan man kan forbinde med 8051 og ADC 0804??? er det bare ligesom forbindelsen som voltmeter???

[Quote = Desmond] for eksempel .............. Jeg vil gerne læse den værdi, lad os sige 100 ohm modstand display på LCD ............ er det muligt [/quote] Ja .. hvorfor ikke? Display 100 og holde Ω som konstant. Men du bliver nødt til at skrive en kildekode for 8051 at gøre det. [Quote = Desmond], og hvordan du forbinder med 8051 og ADC 0804??? er det bare ligesom forbindelsen som voltmeter ???[/quote] Du bliver nødt til at forbinde de ben, der vil kommunikere med ADC, som de er programmeret. Hvorfor voltmeter kom i mellem:? Idé:

Hej pranam77 jeg kan ikke bruge voltmeter, cos min sensor er begrænset til de nuværende .............. så hvad jeg kan gøre, er målt ohm i stedet for spænding ......... . kan u give mig nogle tip hvordan du tilslutter til 8051 og ADC 0804 ...... ved den måde .... jeg har skrive nogle kildekoden for at vise spændingen ...... er det den samme måde at gøre det til ohmmeter???? thx en masse

Hej Desmond, kan du bruge dine ADC0804 med + / - 5V indgang til fuld tasteafstand, eller 0 ... +5 V input med en vis basis værdi, henvises pls til sider med 13 eller 8 og sensorer datablad for ... www.national.com/ds/DC/ADC0801.pdf Du vil modtage kredsløbet fra mig. K.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back