Er der noget galt med dette Precision halvbølge Rectifier kredsløb?

Det ville være nyttigt, hvis du uploader billedet her-et link fungerer ikke - jeg får en 3MB blank skærm, og den anden er så langsom jeg gav op. Keith.

Jeg simulere med det, men resultatet er forkert.
Problem er på udgang punkt. Gør det sådan her .... [url = http://en.wikipedia.org/wiki/Precision_rectifier] Precision ensretter - Wikipedia, den frie encyklopædi [/url]

Jeg ønsker at designe en ikke-inverterende Precision halvbølge Rectifier. Dette er mit design. Og jeg simulere med det, men resultatet er forkert.
Du skal blot fjerne D2 (hhv. D3b) fra dit design, hvis du ønsker en halvbølge ensretter.

Det virker ret, når input er positivt, men ikke når indgangssignalet er negativ. Right? Du kan bruge invertere konfiguration plus en invertering etape. Bruger du en delt forsyning, right? Hilsen Z

for positive halvdelen af ​​D2 er kortslutning, mens d1 udfører ur på at få det output, men i negativ halv D2 er kortslutning returkredsløbet Hvad formålet med R3??? dens netop limting den nuværende???

Jeg ønsker at designe en ikke-inverterende Precision halvbølge Rectifier. Dette er min design.And jeg simulere med det, men resultatet er forkert. View attachment 66400 eller se det her: http://bbs.21ic.com/attachments/month_1006/10060309002e27c0f78acb1c30.jpg
For at opnå den halve bølger berigtigelse brug opamp i inverterende forstærker. konfiguration andre end hos ikke-inverterende konfiguration. Og hvis du virkelig kræver nogle få bruge den relevante modstande kombination.

Hej wchzym, i dit andet kredsløb, hvis den rigtige terminal R9b (eller direkte non-inverterende indgang) var på jorden og indgangsspændingen blev anvendt til højre terminal R8b (i stedet for jordforbindelse det) dette ville være en standard præcision ensretter i inverterende konfiguration. Ændring rolle Ithe to indgange (til højre terminaler R9b og R8b) ikke omdanne vende i ikke-inverterende uden andre ændringer. I det første tilfælde, har du en virtuel jord på invertere input, hvis OA. I den anden, har du en "virtuel Uin" på den ikke-inverterende indgang. Som en konsekvens, har du ikke-null output fra kredsløbet når indgangssignalet er negativ. Jeg foreslår: ved hjælp af princippet om virtuelle jorden , analysere whay sker i standard (invertere) konfiguration. Derefter analysere dit kredsløb. Du vil se, hvorfor i det første kredsløb får du gevinst = 2 for positiv halfwaves og 1 for de negative. (I den første kreds, er output ved katoden af ​​D1.) Hilsen Z

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back