er det godt

M

mr_byte31

Guest
hi hvert organ, jeg er ny elev i microcontroller jeg lært at bruge 16f84
og det var meget let en masse af mine venner bruge Atmel AVR og sende det er bedre, og jeg vil gerne spørge, hvad er de forskellige mellem dem????

Atmel 8 bit AVR micro er det bedste microcontroller for us.You bør begynde med AVR,
glem gamle PIC.

Den 16f84 har en meget gammel struktur.Glem det.AVR er en smule bedre, men på begge du har det problem, du har brug for en ICD, som er for det meste til dyrt for en studerende.

Jeg arbejder med controlleren i 10 år (min første var 68HC11) og på arbejde, vi har 12.000 $ emulatorer for H8/3068.Jeg
har erfaret, at du har brug for en emulator, når du vil være effektiv og forstå, hvad controlleren gør.Ellers du sidder så mange timer med din controller, og søg efter nogle simpelthen fejl.

Jeg vil sige det 68HC11 er bedre end PIC og AVR for eleven derefter for 68HC11 du kan få en skærm og debug dit program (pcbug) med en computer.Men 68HC11 ikke er state of the art, og du kan få controller, som er bedre.Lærende bør ikke tage den billigste og mindste controller.Lærende bør tage den største controller med de fleste funktioner.Så kan du teste alle særlige dele, og du har ingen problemer med små ram, bank kobling og så videre.

For mit eget private projekter jeg tager kun de M16C.Bestemt det koster 10 $ mere end en PIC
men du får en C compiler og en software debugger for ingenting.Denne controller har to adresse matche interrupts for breakpoints og du kan gå gennem dit program og læse dine variabler og ram og så videre.For 10 $ mere kan du holde mere tid til læring, og det er sjovere at lære.Med 256 Kb flash og 20k ram kan du lave en masse mener.F.eks rtos ľCosII kører meget fint på dette controller, og du kan lære en masse om rtos.

Gomez

7rots51 wrote:

Atmel 8 bit AVR micro er det bedste microcontroller for us.You bør begynde med AVR, glem gamle PIC.

Jeg vil foreslå dig at starte med 89C51.Du kan forsøge 89C2051 små mikro (20 Pin)
her får du en god platform til at begynde med.
http://www.blitzlogic.com/spj.htm

Hilsen
Sarang

hej
Jeg arbejdede med både pic 16f og 89c51 men jeg føler godt positivt tegn i pic end Atmel jeg Donn ingen hensyn avr men jeg har en smule viden det atmost har alle de funktioner, der begge har så prøv at bruge avr det vil b nice

Jeg første gang hørte om atmels og jeg havde en meget nem og fornøjelig tid at gøre det.

En fordel at Atmel har i dit tilfælde er, at dine venner bruger det.Atleast hvis du har problemer du har nogen til at gå til og lære med, som skulle være en stor hjælp.

Jeg er enig med Gomez, at emulator er en meget dejlig ting at have, når lære at programmere microcontrollers.Det er bestemt ikke en necesity, det er mere af en luksus.Men, Atmel's JtagICEmkII koster kun $ 300, som kan være for meget, men helt sikkert mere inden for rækkevidde end $ 12.000.Eller hvis du søger dette websted skal du være i stand til at finde planer om at gøre din egen JtagICE for Atmel LC

held og lykke

michaelmoore44 wrote:

Jeg er enig med Gomez, at emulator er en meget dejlig ting at have, når lære at programmere microcontrollers.
Det er bestemt ikke en necesity, det er mere af en luksus.
Men, Atmel's JtagICEmkII koster kun $ 300, som kan være for meget, men helt sikkert mere inden for rækkevidde end $ 12.000.
Eller hvis du søger dette websted skal du være i stand til at finde planer om at gøre din egen JtagICE for Atmel LC

Jeg bruger nu 16f877 det er meget magtfulde og instruktion sæt er meget let: D
da jeg begyndte at lære 8051 var det ikke rart
Jeg hørte om avr og sine evner, og jeg tror, at det vil være meget goog eventuelle organ kan hjælpe til at finde en god dokumentation for det
Jeg er fra Egypten og den eneste controllere (Atmel AVR, pic)
og rarelly at fin andre controllere

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back