Er det muligt at opbygge ur generatoren kun med cpld?

C

catrat

Guest
Hej Alle
Er det muligt at bygge uret generator kun med krystal, cpld og nogle kondensatorer og modstande?

Tak!

Hej,

Hvad mener du med at gøre et ur generator?

Hvis du vil, fra en kilde, ur, der gør en frekvensgenerator configurable, kan du, du skal bare have en eksterne oscillator og en CPLD stor nok til at lade dig gennemføre dine to tællere ved uret generator og et par latchs til at gemme adskillelsesstolpen faktorer.

Hvis du ønsker at ur du cpld, med kun en krystal og få kondensator, sørg for, at den har en clok kredsløb indeni.Hvis ikke, er du nødt til at bygge din egen eksterne resonator til uret dit system.

Håber det hjælper

Ze_DIB

Ja jeg vil gerne ur den cpld (gerne @ ltera max3000, gitter 4k-udgaven) med kun krystal og nogle passive komponenter, er det muligt?
Jeg spekulerer på, om jeg kan bygge oscillatorens med cpld indre inverter og eksterne krystal ...

Med CoolRunner2 en ekstern krystal oscillator kan anvendes uden yderligere oscillator cirquit (invertere, etc).Med andre cplds du bør design ekstern oscillator cirquit og derefter til at videregive de ursignal i cpld ..

Hvis du vil bruge en diskret komponent til at generere ur måske billigere, men du kan finde det skabe flere problemer.Ur er hjertebanken af et digitalt system.
Når det er muligt, foretrækker jeg at eksterne oscillator.

Jeg har en gang for længe siden implimented en oscillator på en PLD 16V8

på det tidspunkt kun var et eksperiment, og det fungerer godt det eneste problem var med forsinkelse i PLD enhed

Jeg er ikke shoure det en god soulation.
Du kan bruge en simpel "en gate chip" til impliment en oscillator eller bruge en helt klar gjort billige chip oscilator

Der for jeg cant rådgivning du at bruge denne methode, en inverter inde
en cpld til at danne en oscillator fordi det depand om cpld ressource og kan interduce nogle un vanlig forsinkelser og diform bølgen shep og driftscyklusser af oscilator

bedstebobi

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back