Er dette kredsløb sikkert?

C

cyberblak

Guest
Hej alle, Bare nysgerrig, tror du fyre tror, ​​at denne kontakt kontakt kredsløb kunne godkendes til sikkerhed (UL eller EQ.)? Jeg troede, at de eneste kredsløb, der kan sluttes direkte til lysnettet er dem en bruger ikke kan få adgang til (i en plastik kabinet eller noget andet) ... Hvad er din mening? Tak, cyberblak oups ... glemte at uploade filen ... Her er det!

Kredsløbet har 4.4 megaohm mellem berøring switch og nettet. Dette kan sætte en mA eller så gennem et organ. Jeg ville ikke risikere det. Kan du sætte en plastic film over touch-switch? [Redigeret del: Jeg gjorde en matematisk fejl. de 4.4 megaohm og netspændingen er i uA størrelsesorden som beregnet i indlægget nedenfor.]

Følerstrøm kun 28μA. Sædvanlige lysnettet Live Wire kontrolpersonalet har strømninger omkring 150μA. Og de sælger det.

De vigtigste Live Wire tester sætte brugeren i direkte kontakt med lysnettet gennem kredsløbet eller de er indesluttet i en plastik sag? Med denne berøring omskifterkredsløb, skal brugeren berøre en metalplade, som er forbundet direkte via kredsløbet (ingen isolation). Med hensyn til brug af en plastfolie, jeg virkelig ikke kender. Ville kapacitans tilføjet ved finger vil stadig blive tilføjet til kredsløbet? Godt spørgsmål ... cyberblak

En gammel testeren er andet end glød pære i serie med modstanden monteret skruetrækker fremstillet af isolerende materiale. Ved tilslutning til liwe tråd og anden ende er berørt af hånden glød pære lyser.

Hvis vi forsømmer bunden strøm af transistoren og tage de 4 modstande i serie, vil vi opdage, at den nuværende kun er 2.5uA. Også kroppen har brug for mere end 50V potentiale forskel blive chokeret. Venligst, korrekt, hvis jeg worng.

Strøm gennem sensor eller kroppen er cirka 28μArms. I = 120/4.4E6

Det får mig til at tror, ​​at kredsløbet er sikker faktisk ... Jeg er enig, at de to 2,2 mio seriemodstande reducere den tilgængelige strøm til en sikker værdi. Tak alle

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back