er division operatør synthesizable i denne conditoin ....?

T

Tan

Guest
Hej,
Jeg har brug for at opdele en række af en række, der ikke er strøm på 2.
Jeg prøvede det, men kunne ikke syntetisere den kode, da det ikke er strøm på 2.
for ex:
Jeg tog en konstant værdi 5.
og en variabel 'x'.
Y = x / 5;
håber, at mit problem er klar.
Tak
Senest redigeret af Tan den 28 juni, 2008 9:58, rettet 1 gang i alt

Jeg kan ikke se en relation til spørgsmålet titel til spørgsmålet.De nævnte ikke de involverede datatyper på alle.

Opdelingen operatør kan forårsage en fejl, når syntese afhænger af synthesizer.I modsætning eller operatør, gange og dividere er komplekse moduler (i form af gate tælle og magt osv. ...).Så du ønsker at gøre det selv: afgørelse om, hvilken metode den vil blive bygget præcision etc ...Normalt skal du vælge fra ASIC sælger biblioteket eller fra din synthesizer biblioteket.

Et eksempel på, hvad jeg gjorde for en kløft med 7 på:
http://bknpk.no-ip.biz/divide_by_constnat/divide_by_constant.html

Masser af andre vhdl / verilog og linux scripts på
http://bknpk.no-ip.biz

Nej, huske én ting, afdelingen er ikke synthesizable med hensyn til ASIC-design ...
For at gøre det synthesizable, du er nødt til at definere den algoritme og klare syntaks i din pakke funktioner.
Sige, hvis du ønsker at udføre dele af 5: Du er nødt til at kalde pre_defined funktion sige: Divide_By_Five ((række operatører)) i stedet for direkte at bruge division operatør "/" ...

For mere detaljeret information, hvorfor division operatør er meget svært at syntetisere (eller generelt kan man sige, den operation, der omfatter Real (Floating Point) elementer er meget svært at blive syntetiseret)?Du cn gøre selvstændig praksis ved at tilrettelægge gange med 3 og dividere med 3 kredsløb og sammenligne kredsløb kompleksitet, vil du archieve de mest tilfredse svaret dig selv ...

division kan syntetiseres af Design Compiler, så længe du har Designware licens.
Designware licens har divider gennemførelse, herunder parallelle divider og pipelined skillevæg.Bare bruge det, hvis din divider er et generelt, der er at sige, du divider har ingen specifikke krav eller begrænsninger.Hvis din divider er en særlig, design det ved dig selv.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back