er forskellen mellem N - aktive og N implantation?

0

020170

Guest
I CMOS-proces, ved jeg, N-kanal MOS består af N diffususion og poly

Men nogle proces layout teknologi, det anvendes N aktive lag med N implantation lag til at konstruere N MOSFET.

Jeg ved ikke, hvorfor N implantation lag, der anvendes i CMOS-proces, for at danne N MOSFET.

at danne N MOSFET, er det nok at bruge N aktive lag?

Hvorfor skal det N implatation at danne N IC?

hvad er den rolle, N implatation lag?

tak

ja, N diff danne NMOS.
og de fleste processen neede aktive lag vil have en boolesk beregning for at danne N maske til sidst.

Aktiv eller undertiden kaldes diff er område, som specificerer åbningen i oxidlaget, hvor enheden vil blive.

Så kan du gøre det N implantat (eller P ).Du kan se, at N er altid større derefter Aktiv - dette er at sørge for det hele aktive område bliver det implantat i tilfælde af forskydning.

Normalt før N du deponere poly lag (for at skabe den kanal)

Jeg anbefaler at læse en bog om CMOS design - der er 100 sider i begyndelsen beskriver den teknologi (i generelle vendinger, men det dækker dit spørgsmål)

Vi har brug for en aktiv og N Implant / P Implant masker.Det aktive område, der afgrænses af N implantat vil blive n-aktive.Men nogle man foretrækker at bruge N-aktive og P-AKTIV selvom N Implant og P Implant er trukket.N-aktive og P-AKTIVT vil blive fusioneret til én enkelt maske --- aktive.

ok.Jeg er enig i, at jeg ikke kan forklare, hvilke ting, jeg har spekuleret.

Jeg spekulerer på, hvorfor vi er nødt til at bruge N implantation lag.

Magic, eller simpelt layout værktøj, behøver vi ikke at bruge n implantation lag

men i praksis CMOS proces, har vi til at bruge det.

hvorfor?

Vi har altid brug for N implantat maske.Men nogle gange har vi ikke drage N implantat lag, kan det være genereret af værktøjer.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back