er funktionen for denne modstand?

C

chang830

Guest
Hej,
Jeg har et spørgsmål om vedlagte cicruit.

Pls.tage et kig på det.Det er en simpel inveretr på outputtet, at modstanden i kredsløbet undrede mig.Ville enhver kan se, hvad funktionen af denne modstand?

Er det for ESD-funktion?

Tak
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

gjorde en simulering, kan ikke se meget forskel det gør.

Det er en iverter med hurtige stigning tid og langsommere falde tid på outputtet.Da det er CMOS antages det drev en CMOS belastning, som præsenterer en kapacitive belastning, p-ch trækker op produktionen hurtigt, men N-CH har ekstra modstand på toppen af sin Ron så trækker ned langsommere.
Et andet træk ved dette kredsløb er, at, brækjern nuværende reduceret siden i forbindelse med overgangen mellem VDD og GND der er en ekstra modstand.

Jeg håber, det er klart.

Tekno1

kan du give en SPICE testbench at se, hvordan det virker?Tak!

Dette vil helt sikkert hjælpe dig så vidt ESD.Men det afhænger af værdien af modstanden.For MM ESD det sandsynligvis hjælper NMOS hvis modstanden er af mindre værdi.For HBM ESD, tror jeg det skal være ligesom 1kohm for at bidrage væsentligt til ESD.

tekno1 skrev:

Det er en iverter med hurtige stigning tid og langsommere falde tid på outputtet.
Da det er CMOS antages det drev en CMOS belastning, som præsenterer en kapacitive belastning, p-ch trækker op produktionen hurtigt, men N-CH har ekstra modstand på toppen af sin Ron så trækker ned langsommere.

Som ycj sagt, er det som ikke-overlaping CKT at begrænse skyde-gennem løbende.

og hvis det anvendes som output buffer, så modstanden kan forbedre udgangsimpedans linearitet med VOUT, reducere refleksion, og øge signalkvalitet.

Kortslutning output til VCC vil dræbe NMOS hvis denne modstand er mangler.
Dette er en push-pull scene med "open drain indslag".Designet til inequal sourcing og synke strømninger.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back