er konsekvensen af at sætte PAD i midten af chip

S

sophiefans

Guest
hvad er konsekvensen af at sætte PAD i midten af chip?

Design regel siger, at Maksimal afstand fra PAD til S / L vagt ring er 200U.I et andet ord, skal PAD være putted omkring chip.Efter min mening er denne regel i forhold til pakken.Men hvis jeg ikke pakke og vil sende den chip til at teste lige efter tapout, i dette tilfælde, hvis det kan jeg sætte PAD i midten af chip?

tak på forhånd
hilsen
sophiefans

Jeg tror generelt, er der ingen skade til at lægge puder på ethvert sted inden for den chip, men vi altid undgå dette.Som u kan være nødvendigt at overveje:
1.Hvis der er nogen problemer, når du gør wire bonding.Wire obligation til en blok på midten af chip kræver længere wire bonding, er det lettere at bryde og større chance for, at det kan krydse over andre wire bondings.
2.Når du gør wire bonding, visse stress er anvendt til IC.Hvis det er placeret i midten, kan stress proporgate til hele IC.
3.Hvis din IC er flip-chip.

Hvis trædepuder er bare for EWS sondering, ikke for wire bonding, jeg tror, det vil stadig være ok.

Jeg mener der er PADS er ok.Jeg vil ikke have nogen pakke.Så jeg bruge sonden til at teste.

Er dit forsøg gøres på wafer-niveau?
Hvis det testet efter wafer savet, jeg tror, wire bonding ikke kan undgås.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back