er polygon planet i PCB er nødvendige for mit projekt?

H

hm_fa_da

Guest
hej,

Jeg laver en mønttelefon,
det har både digitale og analoge kredsløb, er det godt at bruge en polygon fly i min PCB?

og hvad er Skikke polygon fly i PCB, hvad er den præcise virkning, både gode og dårlige?

tak,
hm_fa_da

hm_fa_da skrev:

hej,Jeg laver en mønttelefon,

det har både digitale og analoge kredsløb, er det godt at bruge en polygon fly i min PCB?og hvad er Skikke polygon fly i PCB, hvad er den præcise virkning, både gode og dårlige?tak,

hm_fa_da

min PCB har to lag,
Jeg viste polygonen flyet i nedenstående pic, jeg synes, det er for at reducere støj (når de er forbundet til jorden), og jeg ville gerne vide, om det er nyttigt og godt for min kreds (mønttelefon) eller ikke er god og kan lyde mere og ....tak,
& Angår,
hm_fa_da

En polygon pour er blot en anden måde at placere kobber på en printplade.Af sig selv, har det ikke gode eller dårlige egenskaber.

Du skal huske, at ethvert signal om et kredsløb er en komplet sløjfe.For hvert signal spor du lægger på bordet, skal der være et komplet kredsløb, herunder en returvej (således definere et signal loop).Den returvej for et signal er ofte gennem jorden side af strømforsyningen til signalgiver, men det kunne lige så godt være i positiv effekt på udbudssiden.

Formålet med kobber oversvømmelser på en tosidet bord er at give den korteste returvej for hvert signal.Du skal også passe på, at digitale og analoge signaler ikke deler den samme returvej.Årsagen er bredbånd, støjende, karakter af det digitale signal.En delt gengæld kan introducere støj i det analoge kredsløb fra de digitale kredsløb.Det er derfor undertiden klogt at opdele jorden og / eller effekt områder af kobber oversvømmelser i analog og digital jorden områder, og forbinde dem på en kontrolleret punkter under de mest kritiske komponent.

Et dårligt placeret polygon pour kan også fungere som en capactive kobling for digital støj i et analogt kredsløb, selv om du holder Returkanaler adskilt.Dette kan forekomme, hvis du dirigere et lavt niveau analoge signal sti tæt på en polygon hælde der er i færd med en høj amplitude digitale signal tilbage (eller omvendt).

Den nederste linje er, at du skal designe kredsløbet layout med idéen til at tænke på at holde digitale og analoge signal adskilt sløjfer.Du ønsker også, at signalet sløjfer til at være så fysisk lille som muligt for at mindske krydstale.Endelig, du ønsker at layoutet af de nuværende høje kredsløb væk fra det lave forstærkere.At have gjort alt det, de polygon hælder kan bruges til at distribuere både jord og magt til at hjælpe med at opfylde de to første mål i dette stykke.

Som en side bemærkning - i høj frekvens RF, vil du nogle gange se det øverste og nederste lag af en flerlaget kredsløb oversvømmet med jordforbindelse kobber polygoner.Formålet med denne form for struktur er at forsøge at reducere udstrålede signaler fra bestyrelsen til omkringliggende kredsløb og strukturer.Det har intet at gøre med det signal loops descibed tidligere - disse signalveje er defineret med interne planer og signal spore layout på et ordentligt manipuleret bord.Det er måske denne slags RF bord, at den fejlagtige idé af kobber oversvømmelse eller anden måde at reducere kredsløb støj bliver gået langs.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back