Er særlig bus ofte anvendes i 8-bit CPU-system?

M

mhytr

Guest
Vi ser ofte AHB eller APB i SOC-system ved hjælp af ARM CPU og andre bus sådan wishbone anvendes også i nogle 32-bit CPU-system.
Men i mit design tilfælde, en 8-bit CPU (ex.8051) er nok til at læse / skrive 8-bit-kontrol / status registre i co-processorer (måske 3 eller 4). Og jeg ønsker at gøre co - processorer adgang til data i RAM direkte, som skal processed.So Jeg forsøger at designe en bus til at forbinde CPU, de processorer, og en dommer er også needed.But jeg kan næsten ikke finde en 8-bit bus design i Det papers.So Jeg vil gerne vide, om mit design er realiserbare og resonable eller ej?Tak!
Som et alternativ kan jeg koblet alle kontrol / status registre og RAM til de 8-bit CPU og kort dem som uden RAM.But CPU'en vil overtage alle dataoverførsler, der tager længere tid end ved hjælp af en bus.

Oppo to jedna z tych chińskich firm, która postanowiła tworzyć smartfony zdecydowanie wyższej klasy, niż większość marek z państwa środka. Dzisiaj w Singapurze firma zaprezentowała dwa nowe urządzenia ze swojej stajni. Jeden ze smartfonów może pochwalić się pobiciem rekordu cienkości, gdyż jego grubość wynosi zaledwie 4.85mm!...

Read more...

hvis processoren ikke vil tilslutte en anden enhed er designet af andre, kan du bruge en bus, naturligvis data er 8 bit, du selv kan definere en bus ved dig selv

Som ur planlægge en soc, u kunne definere et ur egen bus, som passer til alle ur-enheder, dvs 8 bitdata bus og understøtter 2 eller 3, skibsførere og en dommer for disse mestre.
Selv om u brug AHB bus u kan kun bruge 8-bit bus, Der er fire blitzlys for eksempel for en 32 bit bus, dvs
0-7 bits, 0001
8-15 bits, 0010
16-23 bits, 0100
24-31 bits, 1000
hvis u bruger 1111 så data er 32 bits
og også u kan bruge HBurst og HSize i AHB protokol

Hilsen

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back