er skadeligt at fjerne HDD .........??

A

ahmed Osama

Guest
ER DET skadelig at fjerne harddisken, mens den kører
(Jeg mener afmonterer sin IDE og strømkabel) i vores normale PC ikke server??
hvis den er skadelig ------->> Så hvorfor?
hvad kan der sket??

gør det afhænger af OS (win98 eller 2000 eller XP eller NT)

Jeg har tryed en tid til at fjerne magt
og harddisk aldrig igen

Tage strømforsyningskablet ud med datakablet stadig i (og
pc'en strøm selvfølgelig) er ikke klogt.
- current might go in unintended directions and let out the magic smoke.

Jetonerne på HD vil nu ikke have en strømforsyning, men det vil være at få spænding niveauer på deres input ben - ikke en god situation
- nuværende kunne gå i utilsigtede retninger, og lad den magiske røg.

Jeg vil gætte på, at frakoble datakablet første kan overleves elektronisk, er du bare fjerne signaler, men kan forårsage
pc'en til at gå ned, hvis den forsøger at kommunikere med HD.

Fjerne netledningen anden stadig er et problem - som vil bryde første, 5V eller 12V - dette kan igen give problemer i nogle dele bliver drevet mens andre ikke er det (motordrevne tænd / sluk kredsløb).

Det er spørgsmålet om "hot-plug".USB-stik komme uden om dette ved at have magt stik længere end de data stik, så den effekt er altid gældende før (og fjernes efter) de data signaler.

Personligt er jeg ikke til at eksperimentere med dette.

FoxyRick.

nej
som FoxyRick sagt,
vil jeg testet
hvis du afmonterer Power, bestyrelsen vil reaceive en shoch
I meget recommand du at købe en USB-rack til HDD

Ja det er skadeligt.

Når du afmonterer den magt, de bevægelige lederen af HDD erfaringer en dum skid, og det er mest sandsynligt, at currupt dataene.Korruption kan være, men normalt ikke op til det niveau, ikke erstattes.

Hvis HDD køres uden datakabel men med magt, så sandsynligvis ville der ikke være nogen skade til dataene.Men at fjerne datakablet mens harddisken kører igen kan korrupte harddisken.

Og besvare OS dependany, men det betyder afhænger af OS bliver brugt som det operativsystem, der er kontrollerende HDD drift gennem drivere.

Du bør altid poweroff før fjerne strømkablet eller datakablet fra harddisken, ellers du er i fare for at miste data eller harddisken i værste fald.

Der er hot swappable HDD bugter rådighed.Søg, hvis du kan finde en for IDE (Jeg
har set SCSI dem)

Naturligvis sin ikke harmull ....dem harddisken fjernes ...intet er tabt
men på Windows OS vil blive cheking enhederne kontinuerligt, så systemet vil holde op med at fungere ..den eneste måde derefter er at genstarte systemet.

fjerne magt, stik etc, mens det kører?

Mit råd, aldrig prøve det!

Husk at fjerne magt ved at trække stikket ud, er ikke det samme som Energitilførsel off the PSU.En normal slukke betyder vigtigste kondensator (primær) Decharge ned til et niveau, hvor den PSU ikke kan arbejde længere, kredsløb vil blive drevet ud, og det sekundære kondensator vil ud gennem dets last, for alle spændinger.Spændingen vil gå til 0, pæn og hurtig, alle disse med en stabil jorden.
Men når man trække stikket, som pin vil bryde kontakten først?GND,
5 eller
12 v?Ikke regne med, at sagen GND, dette kan være mere eller mindre stabil.Du
vil aldrig vide.Dette vil generere forbigående signaler, som kan være dødelig for HDD og også for bundkortet i nogle tilfælde.Trækker sig ud bindeledsadministratoren er ligesom at tænde eller slukke en kontakt, det bølgeform er ikke et rart lav-til-høj eller høj til lav (logik gerne), på grund af mekaniske vibrationer.Mit råd,
skal du ikke prøve det, kun hvis du er parat til nye køb.

/ pisoiu

Jeg prøvede det med swapable bay ...selvom hdd selv arbejdede ..alle de data, der er gået tabt ...var nødt til at lave format det.

Energitilførsel af HDD's med store (8 MB) data cachelagrer, vil næsten helt sikkert medføre, at data går tabt, og i tilfælde af manglende fejltolerant filsystemer gerne EXT2 eller FAT32, data tab kan være temmelig svær ...

afbryder strømmen, mens den grænseflade er tilsluttet, kan forårsage en slags latchup i højhastighedsadgang indgange, skal WARE at Energitilførsel off the PSU, vil lukke disken, og de data interface næsten samtidigt, men de roterende diske er nødt til at bremse, som gøres ved en slags regenrative bremse mekanisme, dette vil give nogle gode magt til disken logik selv efter data interface er lukket ned.

disken controller skal være "hot plug" til aviod sådan skade.

. b

Under Linux, kan du stoppe et drev med hdparm og du kan slippe af sted med at frakoble den IDE kabel med den computer, men det
er risikabelt.Hvis der er et andet drev på samme IDE kabel der kan være problemer med de andre drev.

I'v styrtede ned en computer ved et uheld at tilslutte en strømkabel til en harddisk, mens computeren er tændt.Jeg formoder, den kraftige stigning nuværende henledes på oplade kondensatorer i drevet trukket spændingen ned.

Det er formentlig det sidste, du ønsker at gøre med dig HDD.
Reg,
mag

Hdparm hindres kun logisk interface på software-lag, da IDE harddisk ikke kan "powered off" ved sin kommando interface, men SCSI-diske kan.Den hdparm kan tvinge hele disk cache, der skal skylles på disken,
og dermed filsystemet vil forblive intakt, men hvad med elektronik?huske på, at de stadig er snart.

Tja jeg har en blandet oplevelse, da jeg har arbejdet med chip Niveau reparationer

Nogen tid Det fik dammaged og nogle gang det fungerede ligesom intet blev gjort til det
men sådan er det elektronik enheder er

den tekniske side er, at når du fjerner magt conector bagfra (tilbage) på den harddisk, du ikke kan gætte, hvis
jordreferenceniveauet GND er første eller (5V, 12V) rød gul ledning er ditached
men hvis GND er aftagelig første derefter hardisk vil oftest blive dræbt som returvej for de nuværende er der ikke det forbrændinger standardsatsordningen gul kondensator og kun PCB er død ikke Medier

Jo mere jeg sige, jo mere får du forvirret, men hvis du føler, at jeg har bidraget til eller kan hjælpe huske HelpME knappen

Hilsen
dEVEN

theres en grund til, at Windows kalder det "faste drev".Det shouldn't blive fjernet, når
pc'en er tændt.Hvis du gør det, håber, at der plejer være noget komplicerede problemer sker.I min erfaring, på grund af løs IDE kabler og elkabler, data er korrupt og skabt dårlige sektorer.Så jeg anbefaler, at du dont afmonterer dem, når
pc'en er tændt allerede.

hej,
Jeg ser to problemer med at fjerne din harddisk, mens
pc'en er tændt.
1.driften af disken kan mislykkes
2.OS kan ikke være i stand til at montere den

hvordan nogensinde, hvis du pc er ikke tændt, jeg dont se noget problem i at fjerne harddisken.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back