Er spice sprog vigtigt for analog IC design?

H

hbchens

Guest
Der er mange grafiske spice simulators.For

Eksempelvis orcad / pspice, kadencen spectre.The spice netlist kan oprettes

automatisk. Måske nogle fyre vil fortælle mig Hspice behovet for en understanded

spice syntax.But så vidt jeg ved, hspice simulator kan påberåbes af

kadencen i Unix / linux.In Desuden krydderiet syntaks er svært, tror jeg.
På grundlag af ovenstående at sige, jeg vil gerne vide, om vi har brug for at undersøge

spice syntaks? Hvis vi har brug for, hvilke aspekter af krydderi syntaks er den vægt?
Tak!

Hej
Det er ikke akut, men det er bedre at lære det.
hilsen

hvis du har kadencen værktøjet, skal du blot trække skematiske, kan det generere netlist direkte.

Ikke behov for at lære, men bedre at have.

Jeg mener, du bør vide, hvorfor det er bedre at lære det.I meget store mønstre,
vel vidende, SPICE syntaks vil hjælpe dig med at automatisere opgaver og gøre kredsløb analyse lettere.Sige, hvis du ønsker at plot en række kurver for kredsløbet, for forskellige værdier af komponenter over forskellige temperaturer, i stedet for at køre en simulering et antal gange, du kan blot bruge udsagn som f.eks. Ændre og. Param sammen med std.analyse udsagn såsom. dc,. ac etc. og spare en masse tid.

Ligesom de andre har sagt, er det ikke et must at komme i gang med kredsløb udformning og simulation, men det er meget nyttigt, når du går til mere avancerede og komplekse mønstre.

det er ikke unikt værktøj, du kan bruge, men du skal være fortrolig med en af sorten simulatorer, i det mindste

BR!

spice syntaks fra pspice.Dolphin smadre, synopsys hspice, Ledit tspice eller silvaco smartspice

nogle lidt forskel i netlist.men mere import er
ASIC brug hspice / Tspice / smartspice

skifte niveau bruge aditspice / hsim / smartsimXT

PCB brug pspice / I-krydderi / multisim

ya det er bedre at lære krydderiet syntaks fordi undertiden u kræve at simulere kredsløb om din egen snarere end afhængig af værktøj
så det er meget nyttigt til at IC ingeniør

Alle har deres valgmuligheder.
Selvom jeg har mange tvivl af værdierne af studerer SPICE, jeg stadig på at studere den.

Forståelse nogle enkle syntaks er hjælp.

Jeg har selv brug. FORANSTALTNING. DATA stærkt og sjældent bruger udtrykket mulighed for awaves eller bølgeform regnemaskine af cscope.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back