Er støjniveau i RF kuvert detektor vigtigt?

O

onandon

Guest
Jeg designe RF kuvert detektor med CMOS opererer i sub-tærskel, baseret på Meyer's topologi [JSSC9501, Low-Power Monolitisk RF Peak Detektor Analyse].

Konvolutten detektor siges at være støjende.Så støj præstation bør være et vigtigt kriterium for design.Men når jeg læser papirerne, ingen omtale om støjniveau?Hvad kan årsagen være?

tak

onandon

det vil afhænge af anvendelsen af konvolutten detektoren, hvis jeg vil blive anvendt i modtageren, hvor signalet er svagt, så den støjniveau er en kritisk, men nogle gange kuvert detektorer, der anvendes i feedback-sløjfer til forstærkere, så opdaget signalet er stærkt, så i dette tilfælde den støj er ikke vigtigt

khouly

khouly skrev:

det vil afhænge af anvendelsen af konvolutten detektoren, hvis jeg vil blive anvendt i modtageren, hvor signalet er svagt, så den støjniveau er en kritisk, men nogle gange kuvert detektorer, der anvendes i feedback-sløjfer til forstærkere, så opdaget signalet er stærkt, så i dette tilfælde den støj er ikke vigtigtkhouly

Det NF af detektor vil blive baseret på ur-system spec's gerne båndbredde, vinde af LNA, NF af LNA og sikker på, SNR u savn eller gruppefritagelsesforordningen, så u behov for at gøre systemet beregning at vide ur NF

i CMOS den filker støj vil dominere støjniveau, hvis u har mulighed for at bruge nogle diskrete enheder, gå 4 SCHOTTKY DIODE de er overlegne detektorer

khouly

khouly skrev:

Det NF af detektor vil blive baseret på ur-system spec's gerne båndbredde, vinde af LNA, NF af LNA og sikker på, SNR u savn eller gruppefritagelsesforordningen, så u behov for at gøre systemet beregning at vide ur NFi CMOS den filker støj vil dominere støjniveau, hvis u har mulighed for at bruge nogle diskrete enheder, gå 4 SCHOTTKY DIODE de er overlegne detektorerkhouly

Når amplituden af RF er stærk, støjniveau bliver ikke improtant.Fordi SNR meget vil højt.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back