Erfaring med SiGe teknologi

E

eng_islam

Guest
jeg beder om, er at arbejde på SiGe tech. afviger end Si eneste proces, og hvad er considration jeg tage, når im arbejder på tech. gerne 0,25 μ SiGe thanx

SiGe er en BiCMOS teknologi. Så du har mulighed for at bruge bipolære transistorer (lodret bipolære transistorer). Normalt er disse BJT os få en langt højere fT (måske en størrelsesorden højere) end den CMOS transistorer, så de kan bruges til højere frekvenser. Jeg tror ikke der er en særlig overvejelse. Du skal bare have mulighed for at bruge meget høj hastighed Bipolars udover den normale MOS transistorer. Bare tage sig af de begrænsninger af BJT er, nemlig: base nuværende, større områder, begrænset swing, og relativt høje Vbe (kan nå 0,8 til 0,9 volt, som kan forårsage loftshøjde begrænsninger). Regards

Jeg tror for MOS transistor vil have højere KP og kn der er bedre

Fordele ved SiGe er højere fT, Mindre støj, bedre opdeling spænding (nyttigt til PA). Ulemper er omkostningerne til fabrikation, højere forsyningsspænding -> mere strømforbrug, "mindre integrabilitet" (digitale og analoge kredsløb i samme IC) osv. Så SiGe bruges til applikationer> 10-15GHz hvor Si CMOS cant go .. Hilsen Maddy

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back