erstatning for mekaniske relæer

T

TR | GG3rX

Guest
hvad er en god erstatning for relæer?
er det analoge?
Senest redigeret af TR | GG3rX den 26. sep 2004 16:23, edited 1 time i alt

Hvad er dine skifte signaler AC eller DC, spænding, curents?

Hilsen!

afhængigt af spænding og strømstyrke det måske være muligt at bruge en analog switch, men kun for lav og spændinger under 20 V eller deromkring.
De fleste analoge switche kan kun løse milliampere og har en lav modstand i dem.De kan ikke skifte spændinger uden for deres strømforsyning uden skader.Ved, at hvis de er drevet af 12V, du kan ikke skifte noget på 12V eller under jorden.

Jeg skal bruge det til at skifte spænding fra en bil batteri (DC).
Jeg har hørt nogle sagde, at relæerne er en slags traditionel teknologi.
Jeg spekulerer på, om dette er sandt.

for de strømninger typisk optræder i biler, du har brug for et relæ.
Især hvis starteren nuværende behov for at gå gennem skifte enheden.
Deres taler gerne 30 ampere.

Du kan bruge høj effekt MOSFET eller IGBT som en erstatning for mekanisk relæ.Men, jeg ved ikke denne form for "solid-state relæ omkostninger mere eller mindre end mekanisk relæ.

Den nye "IC fotoelektromotoriske Tools" er en god erstatning for mekaniske relæer i mange applikationer.
Du kan få både DC belastning og AC / DC belastning typer, og de tilbyder galvanisk isolation, ligesom mekaniske relæer gør.

Photo Voltaic Relæer har erstattet mekaniske relæer i moderne Digital Stoarge oscilloskoper (DSO) for eksempel for switing mellem AC-og DC-kobling af indgangssignalets af DSO.
Jeg ved Tektronix bruger afhandlinger relæer i deres nye operatører.
Kig på de 4-pin IC's i dette billede af en Tektonix DSO: www.edaboard.com/viewtopic.php?p=294970 # 294.970Nogle forhandlere af fotoelektromotoriske Relæer:

International Rectifier: www.irf.com / produkt-info / mer

Vishay: www.vishay.com / solid-state-relæer

DIONICS: www.dionics-usa.comPrøv at læse denne tutorial også:
Relæer og Relay Drivers
www.uoguelph.ca/ ~ Antoon / gadgets / relays / relays.html

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back