Erstatning kondensator i to-trins OPAMP

S

slchen

Guest
Kære alle: Jeg har et spørgsmål om den kompensation kondensator i 2-trins AMP. Som det fremgår af den vedhæftede fil, jeg brugte en PMOS capaciotr (M13) for at realisere compenstation kondensator. Porten til M13 er tilsluttet til node 5 og kilden, afløb og bulk er forbundet til output node (Vo). Dette er det første valg. Et andet valg er, at porten er forbundet til udgang node (Vo) og kilden, afløb og bulk er forbundet til node 5. Jeg vil gerne vide, hvilken slags forbindelser er bedre. Tak for din hjælp. slchen

Hej, jeg vil sige det andet valg er meget bedre. Som du ved, i to-trins Miller kompensation, er dominerende pol på outputtet knude af første fase (node 5) og ingen-dominerende pol er på outputtet node af anden etape (Vo). Så vi ønsker at minimere parasitære kapacitans på outputtet node af den anden fase (til at skubbe den ikke-dominerende pol til højere frekvenser) og øge kapacitans set på outputtet knude af første fase (det er derfor, vi bruger Miller kondensator). Hovedparten af PMOS hætten har en masse parasitære kasket til underlag, så størstedelen node er bedre at være forbundet til udgang af første fase (node 5). Alle de kapacitans vi ser i indgangen til PMOS hætten er bare Miller cap (næsten ingen parasitære). Så det er bedre at tilslutte porten til udgang node. Opamp

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back